Capital.ba

Sir, pivo i ćevapi kao zaštitni znak

30.04.2011. / 8:35

BANJALUKA, Trapiski sir, pivo “nektar” i čuveni banjalučki ćevapčići su najpoznatiji gastro brendovi i praktično zaštitni znakovi u tojoj oblasti grada na Vrbasu.

Rekao je ovo “Glasu Srpske” samostalni stručni saradnik u Turističkoj organizaciji grada Mladen Šukalo.
– U zavisnosti od manifestacije na kojoj učestvujemo pomenuti proizvodi su neizostavni na našoj gastro ponudi ali i najviše privlače strance jer su čuveni po kvalitetu i dugoj tradiciji. Veoma malo proizvođača hrane sa područja grada ulaže u promociju i marketing domaćih proizvoda što je najveća prepreka u građenju njihovog značajnijeg i ozbiljnijeg imidža – istakao je Šukalo.
Prema njegovim riječima, posljednjih godina se na području grada pojavio veliki broj proizvođača rakije ili vina koji zaslužuju da njihovi proizvodi budu proglašeni brendom.
– Biskupsko vino koje se proizvodi u samostanu “Marija Zvijezda” u naselju Trapisti sigurno će se u budućnosti brendirati jer je već prepoznatljivo po posebnom ukusu – dodao je Šukalo.
Direktor Agencije za sigurnost hrane BiH Sejad Mačkić je rekao da su zaštita prehrambenih proizvoda, načina proizvodnje i prerade te podneblja iz kojeg dolaze kroz registraciju oznaka samo jedan od načina stvaranja brenda.
– Na “Upitnik za zaštitu oznaka originalnosti, oznaka geografskog porijekla i oznaka tradicionalnog ugleda hrane” sa područja Banjaluke prijavljeno je više proizvoda kao što su sir trapist “Marija Zvijezda”, konzumna jabuka i kruška, djevičansko ulje od sjemenki bundeve… – naglasio je Mačkić.
Još je kazao da se Agenciji javio veliki broj zainteresovanih stručnih službi i proizvođača prehrambenih proizvoda sa pitanjima za pojašnjenje uslova za registraciju i dobijanje oznake zaštićenog proizvoda.
– Uprkos tome do sada nije dostavljen nijedan zahtjev za registraciju – pojasnio je Mačkić.
On je dodao da nakon što je oznaka registrovana u našoj zemlji može se pokrenuti postupak njene registracije na nivou Evropske unije.
– Zahtjev se šalje Evropskoj komisiji direktno ili putem Agencije a postupak je identičan kao i za registraciju na nivou BiH – istakao je Mačkić.
Redovnik Tomislav Topić u trapiskom samostanu “Marija Zvijezda” izrazio je zadovoljstvo prodajom poznatog sira čija receptura je poznata samo rijetkima.
– Svakodnevno nam pristižu brojne narudžbe iz zemalja u okruženju ali i svih dijelova Evrope što dovoljno govori o kako kvalitetnom produktu je riječ – kazao je Topić.
Procedura
Mačkić je istakao da sam postupak registracije oznake originalnosti, oznake geografskog porijekla ili oznake tradicionalnog ugleda ne bi trebao biti duži od 12 mjeseci.
– Dužina procedure zavisi od toga da li je bilo uloženih prigovora i kako su se brzo sve zainteresovane strane uspjele dogovoriti – dodao je Mačkić. Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Sir, pivo i ćevapi kao zaštitni znak

    1. ja, ovdašnji

      Vino je loše, sir preskup.

    2. čokolada

      uvjek sam voljela sir trapist koji je proizvodila naša “banjalučka mljekara”.to je bila ozbiljna fabrika pripremljena za masovnu proizvodnju mliječnih prozvoda,za koji su potrebni izuzetni uslovi.a što se tiče vina neznam baš da se “tvrdoš”i “bonaventura”mogu mjeriti sa vukojom.

    3. bombon

      Sir trapist kojeg ponovno pravi ,,Marija Zvijezda,, je prekrekrasan kao i njihovo vino ,,Bonaventura,, iako lično mislim da je cijena sira previsoka. Ipak sve pohvale, kamo puste sreće kada bi tako kvalitetnih proizvoda bilo više!

    4. lemi

      kriminal i korupcija, uglavnom se slazem. nesto slicno ste pokusali u prnjavoru, pa nije pilo vode, kako sam vam i rekao, a vi mi niste vjerovali.

    5. dragan

      @kriminal
      ništa nije ni naivno ni slučajno.sve što se događa je diktirano i usmjereno protiv naroda.narod pati na sve stran od iste bolesti.jednostavno, manjak svjesti,promišljanja,iznad sveka samopoštovanja,morala…tako da to ovoj odmetnutoj skupini i omogućava da na nas gleda kao na stado ovaca.da je morala pa zar bi Ranka Mišić imala snage da u ovako teškoj situaciji još zastupa radnike.da je morala zar bi pola bivših direktora koji su svjesno opljačkali radnike i poslali na ulicu hodali ovim gradom.da je morala zar bi pola ovih ministara pristalo da oponaša ministre.da je morala zar bi nam pričali naivne priče o referendumu .nema kraja……

    6. kriminal i korupcija

      Najveći brendovi Banjaluke su kriminal i korupcija. Predlažem turističkog organizaciji grada da organizuje turističke ture po propalim firmama : nestalim u procesu privatizacije, raspadanutim u postprivatizacionom periodu, uništenih u lažnim stečajevima … imalo bi se šta i vidjeti.

    7. dragan

      za pohvalu,treba nastaviti brendirati autentične proizvode “marije zvezde”,pogotovo od kad nema banjalučke mljekare kojoj ovaj trapiski red nikad i nije ustupio tajne recepturu sira trapista.usput, rad banjalučke administracije i treba usmjeriti na promovisanje istoriskog doprinosa ovog minstera razvoju kulture i privrede ,regije Banjaluka.svakako da je to značajna turistička ponuda,na kojoj vjerovatno i gospodin Rojs gradi svoj turistički nastup.a gosn.šukalo bi trebao da pomogne u brendiranju naših autentičnih stada ovaca po obroncima Manjače ako već ima šanse da nam čuvanje ovaca postane turistička ponuda.