Capital.ba

Sengüler: Na prostoru zemalja jugoistočne Evrope postoje potentni brendovi

12.04.2015. / 12:55

omer sengulerSARAJEVO, Upravljanje percepcijom je poput logorske vatre, teško ju je zapaliti, ali ju je lako ugasiti. Trebate je stalno održavati ubacivanjem suvog granja. U brendiranju, mediji su poput paljenja granja – morate održavati vatru – kaže poznati svjetski stručnjak za brendiranje, Ömer Sengüler, koji će biti jedan od predavača na 13. PRO.PR konferenciji koja se od 22. do 25. aprila održava u Malinskoj na otoku Krku.
Sengüler za Fenu  ističe da je uloga medija veoma važna u stvaranju globalnog brenda, ali da vlasnici brenda trebaju biti spremni raditi na svom brendiranju i marketinškim strategijama prije nego što počnu sarađivati s medijima.
– Mediji mogu pomoći vašem brendu da bude uspješan u vašoj ciljnoj skupini tako da on može postati prepoznatljiv brže uz pomoć medija. Brendiranje se može uporediti sa slavom. Mediji vas mogu učiniti slavnim na dobar ili loš način tako da treba znati kako to iskoristiti na pravi način – smatra turski stručnjak.
Po njegovim riječima, specifičnosti potrošača na određenom prostoru previše utječu na drugačiji pristup razvoju nekog brenda. Govoreći o šansama i mogućnostima za uspješno brendiranje zemalja jugoistočne Evrope Sengüler kaže da bi brendovi u zemljama ove regije trebali iskoristiti prednost toga što su članica Evropske unije, ili što se nalaze u susjedstvu EU, iskorisiti kulturno bogatstvo, naporno raditi na strategijama marketinga i brendiranja te iskoristiti sponzorstva i društvene medije.
Tvrdi kako danas na prostoru jugoistočne Evrope postoje potentni brendovi, poput prehrambene industrije „Kraš, proizvođača bijele tehnike „Gorenje“, trgovinskog lanca „Konzum“, automobila „Yugo“, elektroindustrije „Končar“, „Vegete“, Mostarskog mosta…
– Glavni problemi u njihovom brendiranju su nedostatak marketinških strategija, nedostatak radnog, odnosno operativnog kapitala te njihovo smanjivanje spajanjem i akvizicijom. Savjetujem im da porade na strategijama marketinga i brendiranja prije nego što započnu kampanje za odnose s javnošću ili marketinške kampanje – kazao je Sengüler .
Ömer Sengüler je osnivač agencije za oglašavanje PANEL, MAGIC Outdoor i MARS Production koje je nakon nekog vremena prodao američkom Clear Channel US.

Kao utemeljitelj i direktor agencije Global Magic Brands, Sengüler pruža usluge savjetovanja na području percepcije brenda, stvaranja globalnih brendova, prodaje, marketinga, upravljanja kupcima, kriznog komuniciranja, vrednovanja i kreiranja koncepcije brendova. Kao komunikacijski ekspert za brendove radi već 25 godina, a neki od njegovih najvažnijih klijenata su Nokia, Coca-Cola, Pepsi, Bridgestone, Citroen, Ülker, Istikbal, Istanbul 2010 AKB, GOlden Lady, Grad Istanbul, Turkish Airlines, Turske željeznice, Waikiki te NK Galatasaray za koje je pružao usluge savjetovanja u području brend arhitekture, marketinške strategije, komunikacijskih usluga.

Član je nekoliko međunarodnih strukovnih udruženja kao što su The Outdooor Advertising Association of America, The Federation European Publicite Exterieur, International Advertising Association (IAA), Turkish Advertisers Foundation. Fena

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!