Capital.ba

Sektor luksuzne robe odoljeva krizi

25.05.2014. / 12:32

satoviBERN,  Luksuzni sektor na globalnom nivou povećao je prodaju 12 odsto, uprkos ekonomskoj krizi, a najveći udio u prodaji luskuzne robe imale su francuske kompanije.

U 2012/13. godini 75 najvećih svjetskih aktera u luksuznom sektoru generisalo je ukupno 171,8 milijardi dolara prihoda, navodi se u studiji istraživačke kuće Deloitte.

Prosječna godišnja prodaja ovih kompanija dostigla je u posmatranom periodu vrijednost od 2,3 milijarde dolara, uz rast od 12,6 odsto u prosjeku, i čak od 14,3 odsto kada se posmatra period 2010-2012, i rast profita od 12 odsto, ističu u Deloittu, a prenosi švajcarski list 24 sata.

Najizrazitiji rast u posmatranom periodu ostvarile su francuske luksuzne kuće, na čelu sa LVMH, čiji je godišnji prihod iznosio 21,06 milijardi dolara, što predstavlja povećanje od 18,2 odsto.

Sljedi ženevska grupacija Richemont koja posjeduje marku “Cartier” i američku “Estee Lauder” koje su zabilježile prodaju u vrijednosti od 12,39 i 10,18 milijardi dolara, a posle nje je francuska kompanija Kering (“Gucci”, “Saint Laurent”, “Bottega Veneta” i “L'oreal”).

Prema ocijeni ove istraživačke kuće, luksuzni sektor pružiće otpor krizi i u 2014. godini, mada njegovi rezultati djelom zavise od uslova i ritma oporavka tradicionalnih ekonomija, kao i od istrajnosti rizika na tržištima zemalja u razvoju.

U zaključku istraživanja navodi se da će u 2014. luksuzni sektor dalje profitirati od porasta prodaje, kako klasične tako i putem interneta, naročito u zonama Azija-Pacifik, Latinska Amerika, Srednji Istok i Afrika. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!