Capital.ba

“Šamari” za Gugl i Amazon u 2012.

27.12.2012. / 7:00

LONDON, “Starbaks”, “Amazon” i “Gugl” su među najoštećenijim brendovima u 2012. godini u Velikoj Britaniji.

Razlog velikog pada je medijska bitka koju su, očigledno izgubili zbog izbjegavanja plaćanja poreza.
Godišnja rang lista kompanija koje su imale najveći pozitivni ili negativni uticaj na reputaciju svog brenda, pokazala je da je “Amazon” izgubio prvo mjesto iz 2011. godine i pao na treće, dok je “Gugl” ispao iz prvih deset brendova u Britaniji, objavio je “Gardijan”.
Lista je sačinjenja na osnovu ankete sprovedene među više od 2.000 ispitanika, a na osnovu njihovih mišljenja o određenim brendovima, formiranim na osnovu medijske i makretinške kampanje.

Na prvom mjestu “pozitivne” liste za 2012. godinu nalazi se “BBC iPlayer” sa skorom od 30 poena, prati ga robna kuća “Džon Luis” sa 24.6 i “Amazon” na trećem mjestu sa 24.1 poena.

Na listi se od 4. do 9. mjesta nalaze i “Mani sejving ekspert”, robna marka “Marks end Spenser”, “Epl Ajped”, lanac supermarketa “Sejnsberi”, sajt BBC-a i “Samsung”.
Izbjegavanje poreza došlo im glave
“Amazon” je imao skor od 32.1 poena prošle godine, tako da osam poena manje ove godine statistički predstavlja veliki pad za njih. Po ocjeni stručnjaka, pad je prouzrokovan nedavnim javnim debatama oko izbjegavanja plaćanja poreza.

Iako su i “Amazon” i “Gugl” takođe bili optuženi da su koristili ofšor taktike kako bi smanjili svoje poreske račune, na početku je samo “Starbaks” pretrpjeo štetu zbog objavljivanja da je za 14 godina platio samo 8.6 miliona funti poreza na dobit korporacije.

Prošle godine “Gugl” je završio na četvrtom mjestu, sa skorom od 26.7 poena, ali je ove godine doživjeo pad od 15 poena, čime je ispao sa top deset liste najjačih brendova. Dodatni razlog je kontroverzna odluka Gugla da promijeni svoju politiku privatnosti.

Reputacija kompanije “Epl” je takođe doživjela udar, zbog nezadovoljstva novim softverom, kasnim lansiranjem “Ajfona 5”, kao i dugotrajnim pravnim borbama sa rivalom “Samsungom”. U odnosu na 2011. godinu kada se nalazio na šestom mjestu sa skorom od 24.6, pao je na 15 poena u 2012.

“Eplov Ajped” je individualno prošao dobro sa 20.2 poena zahvaljujući lansiranju novog “Ajped minija”.

BBC je takođe doživjeo udar zbog skandala sa voditeljom Džimijem Sevilom, mada je korporacijsk brend, generalno, zadržao jak skor na listi zahvaljujući prenosima dijamantske godišnjice britanske kraljice Elizabete, i Olimpijskih igara u Londonu. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!