Capital.ba

Rusi još čekaju projekte Željeznice

15.03.2011. / 8:10

BEOGRAD, Početkom aprila mogli bi da budu nastavljeni pregovori o realizaciji davno dogovorenog ruskog kredita od 800 miliona dolara za realizaciju projekata obnove i izgradnje željezničke infrastrukture – kaže za „Novosti“ Zoran Ćirović, pomoćnik ministra finansija i šef Radne grupe za pregovore sa ruskom stranom. – Do sada se, na pregovaračkom stolu, nisu našli konkretni projekti, a kako stvari sada stoje, prvi će biti ugovoreni poslovi izgradnje pruge Valjevo – Loznica, kao i izgradnja drugog kolosjeka pruge Pančevački most – Pančevo i izgradnja tehničko-putničke stanice Zemun.
U prvoj fazi, dakle, neće biti mjesta za nastavak izgradnje glavne željezničke stanice „Beograd – Centar“ u Prokopu, a i obnova barske pruge iz „ruskog kredita“ je pod znakom pitanja. Ćirović otkriva i da ruska strana, do sada, nije bila spremna da razgovara o uslovima kredita.
– Kako nismo dostavili dokumentaciju, ruski partneri su odbijali da govore o uslovima kredita, čak i da pomenu indikativnu cijenu ove pozajmice – ističe Ćirović i dodaje da se, za sada, ne zna koja će biti visina avansa, ali ni stepen uključenosti srpskih firmi u ove poslove. – Nesporno je da će Rusi biti glavni izvođači, ali je za nas važno da se, kao podizvođači, pojave srpska preduzeća.
Kako kaže Ćirović, o dionici Resnik – Vrbnica, odnosno rekonstrukciji srpskog dijela pruge Beograd – Bar, za sada, neće biti pregovora. Srbija će, tako, najvjerovatnije novac za obnovu barske pruge morati da potraži i na nekom drugom mjestu. Kako nezvanično saznajemo, za naš dio barske pruge još nije ugovorena ni izrada idejnog i glavnog projekta obnove.
Inače, remont je obavezan na svakih 25 godina, a to znači zamjenu šina, pragova, pričvrsnog pribora… Postoje i takozvana slaba mjesta, koja zahtjevaju sanaciju i to na dijelovima gdje ima slijeganja, klizišta, odrona… Pruga Beograd – Bar stara je više od 35 godina, a generalni remont do sada nije urađen. Zato i ne čude uvedene lagane vožnje na barskoj pruzi zbog kojih se samo na srpskom dijelu red vožnje „probija“ za najmanje dva sata.
Studija
Za barsku prugu nedavno je završena i promovisana tehnička i finansijska studija obnove. Izrada studije koštala je 1,4 miliona evra od kojih je milion evra obezbjedila Vlada Italije, a ostatak Srbija i Crna Gora kroz logističku podršku. Studija je osnova za pregovore o zajmovima sa međunarodnim finansijskim institucijama. Ukupna vrijednost radova procenjena je na 340 miliona evra od kojih je za srpski dio potrebno obezbjediti 200, a za crnogorski 140 miliona evra.

Zeleno svjetlo
Pomoćnik ministra finansija Srbije Zoran Ćirović ističe i da se očekuje da „ruska milijarda“ bude jedna od tema predstojeće posjete premijera ove zemlje Vladimira Putina, naredne nedjelje.
– Nadamo se da će se i tokom te posjete pričati o ovom poslu – zaključuje Ćirović. Novosti

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!