Capital.ba

Raspodjela CEMT dozvola nepravična

26.12.2008. / 12:34

SARAJEVO,  Zamjenik ministra komunikacija i transporta BiH Veselin Poljašević izjavio je danas Srni da bi samovolja ministra transporta i komunikacija BiH Bože Ljubića mogla prouzrokovati da prevoznici iz Republike Srpske /RS/ u 2009. godini budu oštećeni za dobijanje značajnog broja CEMT dozvola.

Poljašević je rekao da je u pismu, koje je uputio predsjedavajućem Savjeta ministara BiH Nikoli Špiriću i premijeru RS Miloradu Dodiku, kao i ministru Ljubiću, jasno ukazao na činjenicu da kao zamjenik ministra ni u jednoj fazi izmjena Pravilnika o kriterijumima, postupku i načinu raspodjele stranih dozvola za prevoz tereta domaćim prevoznicima /CEMT dozvole/ nije bio uključen iz njemu nepoznatih razloga.

”Zbog mogućih negativnih implikacija ovakvog postupka opredijelio sam se da reagujem na ovakav način, uz prijedlog da u skladu sa vašim nadležnostima preduzmete aktivnosti kako bi se raspodjela CEMT dozvola za 2009. godinu izvršila na zakonit i pravičan način” – naveo je Poljašević u pismu upućenom Špiriću i Dodiku.

On je za Srnu pojasnio da je ministar Ljubić formirao komisiju sa zadatkom da sačini prijedlog raspodjele CEMT dozvola, ali da do 19. decembra nije postignuta saglasnost o kriterijumu za raspodjelu.

”U proteklih 10 godina raspodjela CEMT dozvola vršena je po entitetima – jedna trećina Republici Srpskoj, a dvije trećine Federaciji BiH od čega 40 odsto prevoznicima hrvatske nacionalnosti,a 60 odsto prevoznicima bošnjačke nacionalnosti” – podsjetio je Poljašević.

Prema njegovoj ocjeni, osnovnu poteškoću u prethodnim godinama predstavljala je podjela dvije trećine FBiH po nacionalnom ključu, tim prije jer u RS podjela dozvola nije dijeljena po nacionalnoj osnovi.

Poljašević je precizirao da su u radu te komisije dominirala tri prijedloga, Hrvati su zagovarali da se raspodjela CEMT dozvola izvrši po dosadašnjem principu; Bošnjaci su zagovarali raspodjelu bez podjele na entitete, dok su Srbi tražili da se raspodjela za 2009. godinu izvrši u skladu sa članom 3. Pravilnika, po entitetskom principu jedna trećina i dvije trećine, a nakon toga prema broju voznih jedinica bez razmatranja nacionalne pripadnosti prevoznika.

On ističe da se, nakon LJubićevog usmenog naloga da Komisija sačini prijedlog raspodjele CEMT dozvola tako da se ne vrši raspodjela po entitetima, predsjednik Komisije i pomoćnik ministra Mirko Šekara povukao iz rada Komisije, uz obrazloženje ministru da nije spreman da radi suprotno odredbama Pravilnika o kriterijumima, postupku i načinu raspodjele stranih dozvola za prevoz tereta domaćim prevoznicima.

Poljašević je dodao da su nakon toga članovi Komisije iz reda bošnjačkog i hrvatskog naroda nastavili sa radom prema LJubićevim uputstvima.

”Napominjem da ja kao zamjenik ministra ni u jednoj fazi ovog posla nisam bio uključen, iz meni nepoznatih razloga” – zaključio je Poljašević.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Raspodjela CEMT dozvola nepravična

    1. Mile 2

      Da li iko može objasniti pojam “pravična podjela”, u smislu raspodjele CEMT dozvola?
      Da li je pravično da prevoznici iz RS mogu za tri vozila dobiti dvije dozvole, dok prevoznici iz FBiH jednu? Da li je to pravična raspodjela gospodine POljaševiću? Da li Vi plaćate hljeb koji jedete 1 KM u Sarajevu a za isti u Banja Luci 2 KM? Ako da, onda svaka Vam čast i podržavam Vašu pravičnu raspodjelu, ali ako ne, onda pokušajte pokazati barem mrvicu morala (kojeg bi trebali imati) i potrudite se da se raspodjela vrši prema kriterijima broja vozila na nivou BiH.
      Hvala

    2. Mile

      E, moj Poljaševiću,
      Da mi je znati kolika ti je plata, da li samo živiš od nje, a ovaj kapital piše svasta. Zna se kolika je cijena CEMT i da se to debelo plaća onome ko je ima i to se nabavlja na crno, pustite priču, blago tebi, sjedi gore i ne mrdaj i ne zavlači nos gdje ti nije mjesto, to ti je moj savjet jer ćeš gore duže ostati, ovaku će te povući odakle si i došao ko te pita za bilo šta i ne mješaj se u svoj posao. Nije ti loše vjerujem dok si gore,
      Pozdrav i malo spustite cijenu te dozvole jer je malo skuplja, bar kod nižih referenata.