Capital.ba

Prihodi od turizma u Crnoj Gori 140 miliona evra

15.08.2012. / 17:08

PODGORICA, Crnu Goru je za prvih šest mjeseci ove godine posjetilo za 6,9 odsto više turista nego u istom periodu prošle godine, a prihodi od njihovih posjeta, prema podacima Ministarstva održivog razvoja i turizma, za ovu godinu iznose 140 miliona evra.

Crnu Goru je od januara do juna posjetilo 318.159 turista, koji su ostvarili 1.678.229 noćenja, odnosno sedam odsto više u odnosu na isti period 2011. godine.

Kako je saopšteno iz resornog ministarstva, u Crnoj Gori trenutno boravi 127.150 turista, što je za jedan odsto više u odnosu na isti period prošle godine.

“U strukturi noćenja stranih turista, najviše su zastupljeni gosti iz Rusije 32,8 odsto, Srbije 25, BiH 7,3, Ukrajine 4,6, Kosova 2,8, Poljske 2,5, Njemačke 2,3, Velike Britanije 1,8 i Bjelorusije 1,5”, navosi se u saopštenju.

U odnosu na 2011. godinu evidentiran je veći broj turista i iz Austije, Belgije, Hrvatske, Češke, Mađarske, Makedonije, Rumunije, Slovenije, Švajcarske, Švedske, Turske, Izraela, SAD-a i Novog Zelanda.

“Karakteristike tekuće sezone su dobra posjećenost naših nacionalnih parkova, ali i bolja naplata boravišne takse. Na budvanskoj rivijeri, gdje imamo najviše smještajnih objekata, do kraja jula naplaćeno je oko 640.000 evra boravišne takse, što je 24 odsto više u odnosu na prethodne godine”, stoji u saopštenju.

I popunjenost hotela je znatno bolja nego prethodne godine, kao i buking, pa iz resornog ministarstva sa optimizmom očekuju i dobru postsezonu te predviđaju da će trajati do početka novembra.

Iz Ministarstva ističu da je Si-En-En-ova prezentacija o rezultatima istraživanja crnogorske turističke kampanje, na toj globalnoj televizijskoj mreži, koje je sprovedeno u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Italiji, od 20. do 30. marta 2012. godine, pokazala je da je povećano interesovanje za turističke destinacije u Crnoj Gori za 40 odsto.

Prema tim istraživanjima informisanost i svjesnost o Crnoj Gori kao turističkoj destinaciji povećala se za 180 odsto, dok je kampanja doprinijela i porastu interesovanja za zemlju kao solidnu destinaciju za investicije i razvijanje poslovanja. Srna

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!