Capital.ba

Prihod Željeznica FBiH manji za 3,9 miliona KM

22.06.2009. / 8:30

zeljeznice-fbihSARAJEVO,  Niža cijena željezničkog prevoza uglja i koksa za koksaru GIKIL Lukavac, za koju je Vlada FBiH dala saglasnost, umanjiće prihod “Željeznica FBiH” za 3,9 miliona KM, rekao je Nail Šećkanović, ministar prometa i komunikacija FBiH.
Istakao je da je sniženje cijene prevoza sa 21,3 KM po toni uglja i koksa na 17,8 KM manje zlo nego da “Željeznice” nikako ne voze, čime bi izgubile 17 miliona KM.
Smajo Salketić, izvršni direktor za poslove željezničkog operatora “Željeznica FBiH”, tvrdi da su pregovori s kombinatom GIKIL još u toku, te da cijena prevoza neće biti ispod 20 KM po toni.
“Cijene su još na nivou prošlogodišnjih. Imamo preporuku Vlade šta se može napraviti, jer je ozbiljno ugrožen hemijski kombinat od kojeg zavise dvije fabrike koje imaju 3.000 do 4.000 radnika. Važno jeste da GIKIL radi, ali postoje tržišni uslovi. GIKIL je tražio deset dolara po toni i mi to ne damo. Cijena od 17,8 KM je bila jedna od opcija”, dodao je Salketić.
Šećkanović je kazao da je GIKIL tražio da cijena bude snižena za 30 odsto, odnosno na 14,86 KM po toni, jer zbog pada cijene koksa ne mogu da budu na granici rentabiliteta.
“Kroz pregovore je postignuta kompromisna cijena od 17,8 KM po toni. Ona znači umanjen prihod za 3,9 miliona KM, ali to nije gubitak. Šta ako ne budemo nikako vozili? Onda ne bismo imali 17 miliona KM za taj posao prevoza 1,3 miliona tona uglja i koksa. Birali smo između dva zla, a sniženje cijene je manje zlo”, smatra Šećkanović.
Dodao je da se sniženjem cijene prevoza spasava GIKIL, te da nije bitno što je to privatna firma, jer je državni interes da u toj koksari ostane 1.100 radnika, da primaju plate i da se pune fondovi.
“Kada bismo tamo ugasili proizvodnju, za pokretanje proizvodnje bile bi potrebne desetine miliona KM. Dobili smo pismo od GIKIL da su s postignutom cijenom prevoza na putu da očuvaju proizvodnju”, rekao je Šećkanović.
Kompaniju GIKIL osnovali su Koksno-hemijski kombinat Lukavac i indijski GSHL, koji nije ispunio obavezu ulaganja još oko 46 miliona KM.
Na pitanje da li je opravdano dati nižu cijenu prevoza firmi čiji suosnivač nije ispunio svoje obaveze, Šećkanović je ponovio da je to manje zlo nego da prevoza nema nikako, te da je ova privatizacija u nadležnosti Tuzlanskog kantona.
Izjavu Narcisa Džumhura, generalnog direktora “Željeznica FBiH”, nismo uspjeli dobiti.
Za GIKIL voze tri kompanije
Prema informaciji o toku pregovora s GIKIL-om, koju su “Željeznice FBiH” dostavile Vladi, lani je cijena prevoza iznosila 21,3 KM po toni, od čega je cijena “Hrvatskih željeznica” za određenu dionicu bila 4,3 KM, ŽFBiH 14,2 KM, a “Željeznica RS” 2,8 KM.
U pregovorima s firmom GIKIL “Željeznice FBiH” su ponudile cijenu od 17 KM pod uslovom da nema povratka praznih vagona i da sve tri željeznice smanje svoje cijene. “Hrvatske željeznice” su pristale na korekciju na 3,8 KM, ali ŽRS nisu pristale da snize cijenu na dvije KM zbog čega su ŽFBiH ponudile 17,8 KM po toni.Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!