Capital.ba

Potrošači u RS ne poznaju svoja prava

16.03.2010. / 8:15

BANJA LUKA, Iako je zaštita prava potrošača u Republici Srpskoj proteklih godina znatno poboljšana, nivo njihove zaštite još nije na zadovoljavajućem nivou. Potrošači u RS i dalje najčešće imaju problema sa reklamacijom prehrambenih proizvoda i komunalnih usluga.
Rekao je juče “Glasu Srpske”, povodom obilježavanja 15. marta Svjetskog dana zaštite prava potrošača, sekretar Pokreta potrošača RS Dragovan Petrović i dodao da je zaštite potrošača u Srpskoj daleko ispod evropskog nivoa.
– U odnosu na period od prije četiri godine, postignuti su određeni pomaci u poboljšanju pozicije potrošača. Sada potrošači u RS donekle znaju koja su njihova prava.  Najčešće se javljaju problemi oko reklamacije prehrambenih proizvoda i komunalnih usluga – rekao je Petrović.
S obzirom na to da u Zakonu o zaštiti potrošača BiH ima određenih nedorečenosti, Petrović je naglasio da bi tokom ove godine trebao da bude izrađen i Zakon o zaštiti potrošača RS.
Predstavnici Ministarstva trgovine i turizma RS juče su, povodom Dana potrošača, na Trgu Krajine u Banjoj Luci podijelili promotivni materijal radi boljeg upoznavanja javnosti sa pravima i načinima zaštite potrošača.
Viši stručni saradnik za zaštitu potrošača u ovom ministarstvu Marica Đokić ocijenila je da trenutno stanje zaštite prava potrošača nije zadovoljavajuće, ali da je daleko iznad nivoa iz prethodnog perioda, u čemu značajnu ulogu ima i saradnja sa udruženjima potrošača.
Iz Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH juče je saopšteno je da je u BiH neophodno aktivnije realizovati politiku zaštite potrošača.
U saopštenju se dodaje da se u realizaciju politike zaštite potrošača aktivnije moraju, pored ovog Ministarstva, uključiti i druge relevante institucije.
Svjetski dan zaštite prava potrošača obilježen je u tržnim centrima u Srpskoj koji su za kupce pripremili posebne pogodnosti i na taj način ukazali na spremnost da šire i povećavaju svijest o pravima potrošača u RS.
U Republici Srpskoj djeluje devet udruženja, koja su ispunila uslove za upis u registar koji vodi Kancelarija za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine i turizma RS, a kojima se potrošači iz cijele RS mogu obratiti povodom zaštite svojih prava.
“DON”
Povodom Svjetskog dana zaštite potrošača prijedorsko Udruženje građana “DON” dijelilo je promotivni materijal stanovnicima Prijedora namijenjen informisanju i obrazovanju potrošača. Ovu aktivnost u Prijedoru organizovala je Asocijacija potrošača RS uz podršku Ministarstva trgovine i turizma RS.  Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!