Capital.ba

Potrebni su snažni inovatori za stvaranje brendova

10.04.2014. / 6:40

inovacijeBEOGRAD, Za brzo dobijanje privrednih rezultata, potrebni su snažni inovatori za kreiranje proizvoda koji će biti konkurentni na tržištu, ocijenio je juče predsjednik Privredne komore Srbije Željko Sertić, otvarajući seminar o brendiranju.

On je naveo da u Srbiji kreativna industrija učestvuje samo sa 2,5 odsto u bruto domaćem proizvodu, dok taj procenat u Austriji iznosi 40 odsto.

Obraćajući se kreatorima brendova, Sertić je najavio da će u petak biti održan veliki skup u PKS, na kojem će radna grupa iznijeti Strategiju razvoja kreativne industrije u Srbiji. On je istakao da je potreban veliki trud da jedan proizvod zaživi na tržištu.

Autori prvo moraju menadžerina da objasne značaj inovacije, pa da urade projekat i zatim da nađu sredstva za njegovu realizaciju. “Moramo donijeti odgovarajuće mjere, po ugledu na zemlje u okruženju i EU, a pri tom moramo da vidimo šta je univerzalno, a šta loklano primjenljivo”, kazao je Sertić.

On je prisutnima istakao da je pored kvaliteta, za kreiranje brenda proizvoda, veoma važna i ambalaža, a u tom domenu velike iskorake su napravili i daleki istok i sjeverna Afrika i Južna Amerika.

Profesor Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu Vesna Damjanović je predločila da je brendiranje kompleksan proces, pri kojem je bitnoodgvooriti na zahtjeve domaćeg i inostranog tržsista. Najprije treba postaviti strategiju i izučiti potencijal tržišta, odnosno kakav je kupovna moć i sklonost ciljne grupe potrišača.

Ona je na primjeru brendova koji su na svjetskom tržištu propali ili uspjeli, navela zbog čega je do toga došlo i gdje su napravljene greške u procjenama. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!