Capital.ba

Potpisan predugovor sa Kinezima o izgradnji autoputa

23.08.2011. / 15:21

DOBOJ, Predstavnici Javnog preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” i kineske kompanije “Čajna roud end bridž korporejšen” potpisali su danas u Doboju predugovor o izgradnji autoputa Banjaluka – Doboj.

Potpisivanje ovog dokumenta uslijedilo je nakon tematske sjednice Vlade Srpske koja je održana u Doboju a na kojoj je jedina tačka dnevnog reda bilo razmatranje informacije o dosadašnjim aktivnostima na izgradnji autoputa.

Predsjednik Vlade RS Aleksandar Džombić istakao je da je predugovor sa kineskom firmom temelj za pregovore sa kineskom izvoznom bankom koja bi trebalo da odobri kredit za izgradnju ovog autoputa.

“Ukoliko sve bude prema planu, izgradnja autoputa počeće u martu sljedeće godine, dok se završetak radova očekuje 2014. godine”, rekao je Džombić.

On je podsjetio da je riječ o projektu vrijednom 400 miliona evra kao i da je predsjednik RS Milorad Dodik još 2010. godine u funkciji predsjednika Vlade sa Kinezima započeo pregovore  koji su danas doveli do potpisivanja  ovog predugovora.

Ministar saobraćaja i veza Nedeljko Čubrilović izjavio je da je 90 procenata imovinsko-pravnih odnosa u vezi sa izgradnjom autoputa već riješeno.

“Imamo čvrsto obećanje izvođača radova da će autoput biti završen do 1. jula 2014. godine odnosno da će autoput biti svečano otvoren na dan proslave godišnjice Komunističke partije Kine”, rekao je Čubrilović.

Kredit za izgradnju autoputa koji bi trebalo da odobri kineska izvozna banka predviđa finansiranje 85 procenata troškova izgradnje autoputa, dok će 15 procenata troškova finansirati Vlada Srpske.

Riječ je o kreditu sa grejs periodom od tri godine i rokom otplate od 15 godina, gdje će kamatna stopa biti između četiri i pet odsto.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Potpisan predugovor sa Kinezima o izgradnji autoputa

    1. Igor

      Drugim rijecima Kinezi nam izvoze autoput. Brine me samo sto Vlada opet puno obecava.

    2. bigbob

      Pa postoji metodologija obracuna cijena putarine, a ovde ce Vlada upravljati istom, tako da je pitanje na Vladi kako ce naplacivati i koliko. Takodje, firme koje grade autoputeve uglavnom profit izvlace iz teskog teretnog saobracaja, tj traze zastitu paralelnih tokova od domacih zakonodavaca, gdje ce zakonskim odredbama vozilima iznad 7.5t zabraniti saobracaj van autoputeva osim ako nije u pitanju dostava ili utovar. Znajuci nase policajce i drzavu neki ce moci kamionima po magistrali i dalje da se voze, neki nece. takodje obim saobracaja je upitan, tehnicki minimum za isplativost je 15.000 vozila dnevno, ovde nema vise od 9, 10.000

    3. novi

      Сигуран сам да ће бити путарина. Било би добро да сви који имају регистрован аутомобил у РС-у имају олакшице, тј. ниже цијене које ће мотивисати возаче да користе аутопутеве. То је један од примјера

    4. sharlo

      Kinezi jesu pravi… na njihovom sajtu još uvijek nema informacija o autoputu Banjaluka-Doboj ali ni sajt nije ažuriran već 25 dana. Izgleda da i Kinezi imaju godišnje odmore. Sila je projekata koje ova kineska kompanija izvodi širom svijeta.

      Najinteresantnije će biti odrediti visinu putarine. Preskupa putarina preusmjeriće saobraćaj na Kotor Varoš i Teslić a autoput sa koga Srpska treba prikupljati putarine biće pust. Poznato je da hrvatski prevoznici slabo koriste svoje autoputeve a da putarine najviše plaćaju stranci u tranzitu. Mi tranzita nemamo… tako da – ovo je još jedan od projekata kojim treba zaposliti mehanizaciju Dodoovih bizMismena.

      SNSDova vizija razvoja Srpske je preslikana tajkunska Hrvatska. U lijepoj njihovoj već odavno ne cvjetaju ruže. A mi nemamo ni more, ni podršku Zapada…

    5. Mark

      ..да али је питање кога ће ангажовати да води наплату путарине .

    6. Jedan

      Da, kredit od kineske banke, kinezi izvođači.
      Nadam se samo da su “pravi” kinezi, a ne neki hohštapleri, sa kakvima inače naše vlasti posluju.
      Oni nemaju vremena za zamajavanje, završe šta trebaju što prije mogu (ne ko integral koji je počeo kupovati opremu nakon što je dobio posao za autoput).

    7. Lit

      Jel to mi dizemo kredit da Kinezi budu izvodjaci radova?