Capital.ba

Poskupljuju slatkiši

14.01.2011. / 7:10

SARAJEVO, Nezapamćeni rast cijena sirovina koje se koriste u konditorskoj industriji mogao bi dovesti do skorog poskupljenja konditorskih proizvoda u BiH.
Strateške sirovine za proizvodnju konditorskih proizvoda, kao što su šećer, kakao, brašno, biljne masti, ulja, lješnjak, ali i poskupljenje plina koji se koristi za njihovu proizvodnju, doživjele su visok rast, zbog čega je poslovanje kompanija iz ovog sektora otežano te najavljuju da će nakon dužeg stabilnog perioda vjerovatno biti primorane da podignu cijene.
“Poskupljenja su neminovna, jer cijene sirovina rastu već dvije godine, a glavninu njih uvozimo. Šećer je u posljednja tri mjeseca značajno poskupio, a isto tako je i s ostalim sirovinama – kakaom, brašnom, biljnim mastima”, kazao je juče Alen Bošnjak, direktor “Barpeha” iz Čitluka.
Istakao je da je kompanijama teško balansirati između visokih ulaznih troškova i zahtjeva kupaca koji su zbog pada standarda navikli kupovati jeftinije proizvode, te najavljuje da će artikli iz asortimana “Barpeha” sredinom februara najvjerovatnije poskupjeti od pet do 10 odsto.
U kompaniji “Zvečevo-Lasta” Čapljina kažu da s ovakvim cijenama sirovina “ne mogu dalje”, ali i da im je teško da donesu odluku o poskupljenju zbog niske kupovne moći stanovništva.
“Sačekaćemo da vidimo što će učiniti konkurencija”, poručili su u ovoj kompaniji.
U visočkom “Vispaku” takođe tvrde da poskupljenje sirovina značajno utiče na poslovanje.
“Naša strategija za sada je da iskoristimo sve resurse i zalihe sirovina kako bismo izbjegli poskupljenja, jer želimo našim kupcima i dalje nuditi proizvode po cijeni i kvaliteti na koju su navikli. Odluku o eventualnoj korekcija cijena donijećemo tek nakon što svi naši dobavljači sirovina najave svoje cijene za dugoročni period”, rekao je Rusmir Hrvić, direktor “Vispaka”.
U prijedorskoj “Miri” ističu da su u fazi pravljenja novih planova koje prilagođavaju cijenama sirovina na tržištu.
“Zasad ne planiramo poskupljenje naših proizvoda, jer smatramo da bi s obzirom na pad kupovne moći stanovništva to dovelo do pada prodaje. Međutim, ako se divljanje cijena sirovina nastavi, bićemo prisiljeni na povećanje cijena”, objasnio je Miroslav Turnšek, direktor “Mire”, i podsjeća da ova kompanija iz sastava zagrebačkog “Kraša” svoje cijene nije mijenjala već tri godine.
Monopol
Direktor “Barpeha” Alen Bošnjak kaže da trgovački lanci teško prihvataju poskupljenja proizvoda i to obično čine nekoliko mjeseci nakon najave. Međutim, zbog jake pregovaračke pozicije koju imaju, oni na početku svake godine poskupljuju proizvode, jer od distributera uzimaju godišnje rabate koji iznose po dva, tri ili čak četiri odsto.
“Zbog toga se stiče pogrešan utisak da poskupljenja dolaze od proizvođača, a ona su u stvari rezultat monopola trgovačkih lanaca”, kaže Bošnjak. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!