Capital.ba

Počelo izdavanje TIR karneta

19.02.2010. / 15:30

SARAJEVO, Spoljnotrgovinska komora BiH počela je danas sa izdavanjem TIR karneta u BiH, carinskog dokumenta kojim se pojedostavljuje formalnosti u međunarodnom prevozu robe.Predsjednik Spoljnotrgovinske komore BiH Mahir Hadžiahmetović rekao je danas u Sarajevu da je Komora potpisivanjem ugovora sa Međunarodnom unijom za drumski prevoz /IRU/ iz Ženeve, i uz saglasnost sa Savjetom ministara BiH, Upravom za indirektno oporezivanje /UIO/ i drugih institucija, nadležna za izdavanje TIR karneta.

Prema njegovim riječima, prednost posjedovanja TIR karneta za prevoznike ogleda se u tome što se roba kreće preko međunarodnih granica s minimalnim ometanjima i stajanjima, a smanjeni su kašnjenje i troškovi transporta.

Hadžiahmetović je naveo da se prednosti za carinski sistem ogledaju u zagarantovanom plaćanju cariskih i poreskih dažbina, smanjenju potrebe za fizičkom kontrolom robe u tranzitu, pojednostavljuje se i propratna dokumentacija, smanjuju troškovi špeditera i opterećenje carinskih službenika.

On je istakao da je Komora preko IRU, organizacije koja izdaje ove dokumente, obezbijedila garanciju za svaki TIR karnet u iznosu od 50.000 dolara i time pomogla transporterima iz BiH, koji ne moraju davati garantne depozite za transport robe.

Hadžiahmetović je rekao da su u Komori, pod nadzorom IRU, radili na edukaciji osoblja, fizičkom osposobljavanju za izdavanje TIR karneta, te na primjeni svih drugih međunarodnih standarda i propisa.

“Prošli smo kroz proces certifikacije naše organizovanosti i od 1. januara smo bili osposobljeni da krenemo sa izdavanjem TIR karneta, u skladu sa međunarodnim procedurama i standardima”, istakao je predsjednik Komore.

Ministar transporta i komunikacija BiH Rudo Vidović rekao je da uključivanje BiH u TIR sistem predstavlja značajan iskorak za domaće prevoznike koji do sada nisu mogli ravnopravno konkurisati na tržištu u drumskom saobraćaju.
“Tek sa primjenom TIR karneta, prevoznicima u BiH biće olakšan prelazak međunarodnih granica, a znatno će se poboljšati uslovi njihovog poslovanja, te približiti tržištu EU”, istakao je Vidović.

Prema njegovim riječima, Ministarstvo transporta i komunikacija BiH, u procesu pripreme i implementacije TIR sistema u BiH, dogovorilo je daljnje unapređenje saradnje sa IRU, radi postizanja boljeg poslovanja domaćih prevoznika.

Ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mladen Zirojević izrazio je nadu da će se u BiH za par mjeseci promovisati ATA sistem, koji BiH dovodi u Istambulsku konvenciju, koja objedinjuje sve do tada postojeće konvencije, kojim se definiše privremeni uvoz robe koja je namijenjena sajmovima, kongresima, stručnoj opremi i uzorcima.

“Još je nekoliko koraka koji nas dijele od primjene tog sistema. Ministarstvo, zajedno sa UIO i Komorom, provelo je svu propisanu proceduru, napisalo i prevelo tekst konvencije i od svih nadležnih institucija u BiH dobilo saglasnost za provođenje ove konvencije”, rekao je Zirojević.

Prvi TIR karnet uručen je Radi Miljatović, menadžeru prodaje u kompaniji “Una plod” iz Kozarske Dubice, koja se bavi izvozom i trasportom robe u Rusiju.

Današnjoj promociji izdavanja TIR karneta u BiH prisustvovao je i poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Slavko Jovičić, te direktor UIO Kemal Čaušević.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!