Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    I radnici „Krajinapetrola“ protiv prodaje

    13. Augusta 2025. — 15:06

    Đokić podržao veće račune za struju

    13. Augusta 2025. — 14:54

    Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

    13. Augusta 2025. — 14:38

    Preokret: Uprava „Krajinapetrola“ protiv prodaje

    13. Augusta 2025. — 11:29
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Crna Gora traži investitore za izgradnju solarnih elektrana

    6. Augusta 2025. — 08:17

    OPEC+ povećao kvote za proizvodnju nafte

    4. Augusta 2025. — 12:23

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    Centralna banka BiH članica Alijanse za finansijsku inkluziju

    13. Augusta 2025. — 16:08

    Promet nešto veći od 17.000 KM

    13. Augusta 2025. — 13:52

    Javni sektor Srbije duguje 450 miliona evra

    13. Augusta 2025. — 13:24

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Promet nešto veći od 17.000 KM

    13. Augusta 2025. — 13:52

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

    12. Augusta 2025. — 16:02

    Harvard ulaže 116 miliona dolara u Bitcoin

    12. Augusta 2025. — 12:36

    BiH povećala razmjenu sa skoro svim partnerima

    13. Augusta 2025. — 10:02

    Cijene hrane na najvišem nivou u posljednjih godinu i po

    12. Augusta 2025. — 09:00

    Povučen laserski pokazivač sa oblikom ključa za vozilo

    11. Augusta 2025. — 11:35

    Akcije Kroksa pale za skoro 30 odsto

    10. Augusta 2025. — 09:04

    U Tuzlanskom kantonu samo jedan licencirani turistički vodič

    11. Augusta 2025. — 14:00

    Kriza u ugostiteljstvu Srpske: Mladi masovno odlaze na Jadran

    11. Augusta 2025. — 09:00

    Banjaluku za pola godine posjetilo više od 61.000 turista

    10. Augusta 2025. — 08:07

    Hrvatsku u julu posjetilo 4,6 miliona turista

    9. Augusta 2025. — 11:56

    Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

    13. Augusta 2025. — 14:38

    Vanredna revizija u namjenskoj industriji FBiH

    12. Augusta 2025. — 13:59

    Njemačka više trguje sa Srbijom i Hrvatskom nego sa Rusijom

    12. Augusta 2025. — 08:06

    Novi sistem ulaska u EU će stvoriti probleme u međunarodnom transportu

    11. Augusta 2025. — 16:17
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Njemačkoj ste bogati ako imate ovu platu

    9. Augusta 2025. — 16:06

    Koliki porez plaćaju naši najuspješniji sportisti

    7. Augusta 2025. — 12:36

    Beč pronašao rješenje za problem sa trotinetima

    6. Augusta 2025. — 16:00

    Norvežani razvili skener koji otkriva “ćelave gume”

    5. Augusta 2025. — 16:16

    Indeks Tokijske berze Nikkei dostigao istorijski maksimum

    13. Augusta 2025. — 15:34

    Gigant star 133 godine pred gašenjem: Grca u dugovima

    13. Augusta 2025. — 12:25

    Musk prijeti tužbom Appleu

    13. Augusta 2025. — 08:02

    Tramp ponovo odgodio uvođenje carina na kinesku robu

    12. Augusta 2025. — 10:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Plan Uprave ŽRS: Ostavite nam fotelje i dajte pare iz Budžeta RS!

Plan Uprave ŽRS: Ostavite nam fotelje i dajte pare iz Budžeta RS!

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan2. Jula 2018. — 11:272 komentara4 minute čitanja
– Nacrt finansijskog i operativnog restrukturiranja ŽRS otkriva da se uprava i pored kredita Svjetske banke od 100 miliona KM ne namjerava odreći 25 miliona maraka godišnjeg granta iz Budžeta RS
– Samo za izmirenje kratkoročnih obaveze ŽRS nedostaje 160,4 miliona KM
– Pozitivno poslovanje Uprava ŽRS obećava za tri godine

BANJALUKA – „Željeznice Republike Srpske“ (ŽRS) traže da u procesu restrukturiranja Vlada RS sva potraživanja prema tom preduzeću konvertuje u kapital, da kreditom Svjetske banke plate dugove radnicima i Poreskoj upravi RS i da redovno dobijaju grant od 25 miliona KM godišnje. Zahtjevaju i da ostane aktuelna uprava ŽRS i poručuju da ne mogu otplaćivati kredite i da pozitivno poslovanje planiraju tek za tri godine.

Sve to pobrojali su u Nacrtu Plana finansijskog i operativnog restrukturiranja „Željeznica Republike Srpske“, koji je Nadzorni odbor tog preduzeća dostavio Vladi RS, a u posjedu je portala CAPITAL.

U okviru projekta restrukturiranja sa svjetskom bankom je dogovoren kredit od 51,3 miliona evra. Kredit je namjenjen za izmirenje dugova prema radnicima i Poreskoj upravi, za otpremnine za smanjenje broja zaposlenih i za organizaciono restrukturiranje.

Opterećenost kreditima

„Željeznice RS“ značajno su finasijski opterećene, posebno zbog međunarodnih kredita od EBRD-a i EIB-a od 86,8 miliona evra, Poljske od 20 miliona evra, Portugala 3,9 miliona evra i Srbije od 15,6 miliona KM. Ovi krediti su korišteni za rekonstrukciju i obnovu opreme i infrastrukture, te modernizaciju voznog parka.

Umjesto „Željeznica“, Vlada vraća ove kredite, zbog čega je najveći povjerilac ovog preduzeća sa potraživanjima od 145,9 miliona KM.

U roku od jedne godine na naplatu dospijeva i 5,1 miliona KM kredita.

„Željeznice“ ne mogu izmiriti kratkoročne obaveze jer im nedostaje 160,4 miliona KM i taj iznos ne mogu obezbijediti iz redovnog poslovanja, navodi se u Nacrtu Plana finansijskog i operativnog restrukturiranja ŽRS.

Pored toga, ovo preduzeće neće moći otplaćivati ni buduće obaveze, koje su još nedospjele.

Mjere finansijskog i operativnog restrukturisanja

U Nacrtu Plana se kao moguće opcije navodi zaključivanje sporazuma sa Vladom kojim će Vlada nastaviti otplaćivati obaveze po međunarodnim kreditima i konverzija i nedospjelih obaveza po međunarodnim kreditima u kapital.

Kao konkretne mjere finasijskog i operativnog restrukturisanja navedena je konverzija dospjelih obaveza prema Vladi od 145,9 miliona KM i kredit Svjetske banke od 51,3 miliona evra.

„Konverzijom dospjelog duga prema Vladi u osnovni kapital „Željeznica“ u velikoj mjeri bi se poboljšala platežna sposobnost preduzeća, s obzirom da bi se umanjile kratkoročne obaveze za 75 odsto. Kreditom Svjetske banke bi se pored obaveza prema radnicima izmirile i sve obaveze prema Porskoj upravi RS što bi omogućilo pretpostavke za dugoročnu finansijsku ravnotežu“, navedeno je u Nacrtu Plana.

Iako će kreditom Svjetske banke broj radnika smanjiti na oko 2.100 i time poboljšati profitabilnost, Uprava Željeznica tvrdi da će im i dalje biti neophodna isplata granta iz Budžeta RS „kako bi bilo omogućeno redovno izmirenje obaveza prema svim povjeriocima u budućnosti“.

Plan poslovanja do 2022. godine

U Nacrtu je dat i plan poslovanja „Željeznica“ za ovu i idućih pet godina.

Rast prihoda od prevoza roba planiran je u iznosu od jedan odsto godišnje, koliko i rast prihoda od putničkog saobraćaja. Nešto veći rast, od sedam odsto, planiran je za prihode od iznajmljivanja teretnih vagona, dok ostali prihodi treba da rastu tri odsto.

Planiraju i redovan grant Vlade od 25 miliona KM godišnje, ali i da godišnji iznos amortizacije bude 15,4 miliona KM, plus informatizacija od 2020. do 2024. godine po 1,2 miliona godišnje.

Planiran je i rast troškova materijala za dva odsto, te pad troškova zaposlenih.

Kao obavezu „Željeznice“ su planirale i plaćanje 16,6 miliona KM po osnovu kamata na kredit Svjetske banke, te 900.000 KM godišnje po osnovu rashodovanja zaliha materijala i robe.

„Željeznice“ planiraju da tek 2021. godine posluju pozitivno.

Ove godine poslovni gubitak je planiran u visini od 13,4 miliona KM, iduće godine 4,3 miliona KM, a 2020. godine dva miliona KM.

Poslovna dobit od 1,55 miliona trebala bi da bude ostvarena 2021. godine, a godinu kasnije da bude dva miliona KM.

Pored konverzije duga prema Vladi u kapital i izmirenja obaveza prema radnicima i Poreskoj upravi iz kredita Svjetske banke, iz „Željeznica“ u Nacrtu nude da obaveze prema ostalim dobavljačima i poslovnim bankama nastave otplaćivati prema utvrđenoj dinamici, a da će izmirenje obaveza prema inostranim kreditorima zavisiti od dogovora s Vladom.

Na kraju je predloženo da se postupak restrukturisanja okonča u roku od pet mjeseci od otvaranja, te da poslovanje nastavlja da obavlja postojeća uprava samostalno.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

 

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
izbor izdvajamo nacrt plana restrukturiranja restrukturiranje vazno zeljeznice rs
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakMarjanović raskida milionski ugovor „Puteva RS“ i Čorokala?
Sljedeći članak M:tel – U ponudi dva paketa za turiste

Povezani članci

FINANSIJE 02 minute čitanja

Centralna banka BiH članica Alijanse za finansijsku inkluziju

Svijet 01 minuta čitanja

Indeks Tokijske berze Nikkei dostigao istorijski maksimum

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Zasto ne? 2. Jula 2018. 14:23

    ŽRS odmah ugasiti, blokirati racune, radnike poslati na izbore a direktore ostaviti u svojim foteljama a fotelje odnijeti na deponiju…

    sta sa prevozom rude prugama? dati privatniku koncesiju koji ce vise uplacivati poreza i naknada drzavi nego ZRS plus nece uzimati 25 miliona iz budzeta…plus zadovoljni radnici, zadovoljan privatnik, plus nema neradnika, nema lezihljebovica, nema korupcije, smrada itd itd, mogao bih do sutra ovako..

    Odgovori
  2. Bosman 3. Jula 2018. 13:04

    Koji su ovo strvinari. Svoje djecu su utopili u negativno poslovanje željeznica i misle se tek tako izvući. Neka se namiruju ali ih ćekaju bukagije kao i njihove stranačke lidere: Milorad, Marko i mali šupčić Đokica!

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

I radnici „Krajinapetrola“ protiv prodaje

13. Augusta 2025. — 15:0602 minute čitanja

Smatraju da ponuđena cijena od 0,85 KM po akciji nije primjerena i nije fer jer se drastično razlikuje od knjigovodstvene koja iznosi 1,79 KM

Đokić podržao veće račune za struju

13. Augusta 2025. — 14:54

Za 15 dana u BiH propala 122 preduzeća (SPISAK)

13. Augusta 2025. — 14:38

Preokret: Uprava „Krajinapetrola“ protiv prodaje

13. Augusta 2025. — 11:29

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti