Capital.ba

Ovo su najopasnija zanimanja u Srbiji

16.06.2013. / 7:10

slika 1BEOGRAD, Prilikom izbora budućeg zanimanja sve važniji kriterijum postaje i bezbjednost na poslu.

 

U Srbiji, pokazuju podaci, sve su opasnija zanimanja vozača ili kontrolora u javnom prevozu. Ništa bolje ne prolaze ni radnici Elektrodistribucije koji imaju zadatak da neplatišama “sijeku” struju.
Osim vrijeđanja, zaposleni u elektrodistribuciji, kojima je posao i da isključe struju dužnicima, nerijetko trpe i ozbiljnije napade. Dešavalo se da neki dobiju batine, da ih zatvore u podrum ili puste psa da ih izujeda.

Na radnom zadatku u Čajetini, Radana Kovačevića napao je dužnik kome je isključio struju.

“Kada sam mu pružio naloge da vidi, on je počeo da ih cijepa, ja sam mu to povukao, pošto je to moje, i tu smo se malo i gurali. Samo sam odjednom osjetio jak udarac u sljepoočnicu ovdje i onda noga tu u predjelu želudca. Iskidani su mi ligamneti lijeve ruke palca, žestoko su me tukli u želudac, udarac u glavu, vilica me boli, mislim da ništa nije slomljeno”, kaže Radan Kovačević.

U Upravi za bezbjednost i zdravlje na radu kažu da je poslodavac u obavezi da zaštiti radnika i procjeni koliko mu je zdravlje ugroženo na radnom mjestu.

Sandra Alagić iz Elektrodistribucije Beograd kaže je stav poslovodstva te firme da zaposleni ne ugrožavaju svoj život kada su na terenu.

“Ukoliko mogu da isključe struju, da isključe, ukoliko im ne dozvoljavaju da napišu raport, onda mi izlazimo sljedeći put uz asistenciju MUP-a. Najgori slučaj je bio slučaj zastrašivanja kada su pustili psa na našeg montera kome je odgrizao pola ramena i čovjeka je bio pola godine na psihijatriji”, kaže Alagićeva.

Sve češći su i napadi na kontrolore i vozače u javnom prevozu. Putnici se žale na neljubaznost kontrolora, dok vozače autobusa često napadaju vozači putničkih automobila. Zbog ovakvih situacija uveden je novi vid zaštite.

“U vozačkoj kabini je postavljeno dugme koje se zove panik taster, gdje vozač sada u slučaju takve neke situacije može da pritiskom na taster obavijesti sve službe koje su potrebne da dođu na lilce mjesta,” kaže direktorka za saobraćaj GSP-a Beograd Mirjana Jovanović.

Stručnjaci kažu da se sve agresivnije ponašanje ljudi može pripisati društvenim okolnostima. U situaciji kada spajate kraj s krajem, nije nelogično da ste ljuti na one koji od vas traže novac.

“Dva su ključna uzroka, prvi je da nas je stiglo sve što je posljednjih 25 godina bilo prisutno, ratovi, krize, jedna i bolna, uglavnom neuspješna tranzicija, gomila osiromašenih ljudi. Drugi je uzrok što ljudi doživljavaju da im država stalno nešto traži, a ne obezbjeđuje dovoljno,” kaže Neven Cvetićanin sa Instituta društvenih nauka.

Napad na vozače, kotrolore ili zaposlene u elektrodistibuciji ne vodi se kao napad na službeno lice, što nadležni ističu kao problem. Za sada, napadnuti radnik može podnijeti prekršaju ili krivičnu prijavu policiji, prenose agencije.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!