Capital.ba

Otvoren Međunarodni sajam automobila u Parizu

02.10.2010. / 18:07

PARIZ, U Parizu je danas otvoren sajam automobila “Pariz auto šou”, najstarija i jedna od najvećih smotri najnovijih dostignuća automobilske industrije u svijetu, koja potvrđuje da se proizvođači ubrzano vraćaju “u trku” poslije dvije godine krize i prilagođavaju željama kupaca da imaju ekološki prihvatljivije automobile.

Električni, hibridni, štedljivi automobili, sa veoma smanjenim oslobađanjem štetnih gasova, zauzeli su glavna mjesta na smotri, koja će trajati dvije sedmice, dok direktori i konstruktori velikih firmi objašnjavaju strategije za osvajanje unosnih tržišta u ekspanziji, poput kineskog.

Iako je pariski sajam tradicionalno usmjeren ka evropskim kupcima, ove godine se, zbog usporenog privrednog rasta u Evropi i finansijske krize, mnogi proizvođači okreću zemljama u usponu, kao što su Brazil i Kina, koja je već prestigla SAD na mjestu najvećeg tržišta automobila u svijetu.

Svjetska proizvodnja vozila opala je tokom krizne 2008. i 2009. godine za 17 procenata, pa je prošle godine proizvedeno svega 57 miliona automobila. Stručnjaci predviđaju da će ove godine proizvodnja dostići nivo od prije krize, odnosno oko 69 miliona vozila.

Oni istovremeno upozoravaju da će proizvodnja automobila na čisto električni pogon do 2020. godine dostići svega 1,5 miliona komada, uglavnom zbog nedostatka infrastrukture za punjenje baterija, a samim tim i ograničenog dometa takvih vozila.

Na najposjećeniji sajam automobila na svijetu, koji će trajati do 17. oktobra, stiglo je 306 kompanija – proizvodjača, snabdjevača i montažera – iz više od 20 zemlja, koji će pokazati najmanje 50 noviteta.

Jedna od novina ovogodišnjeg sajma, u odnosu na onaj održan prije dvije godine, jesu takozvana “mikro vozila”, gradski automobili sa dva sjedišta. Vozila kao što su koncept “pežo BB1”, “Nisanov” model “lend glajder” i “reno tvizi”, koja mediji već nazivaju “pola auto/pola motocikl”, predstavljaju svojevrsnu kontra-opciju glavnim trendovima.

Atmosferu pariskog sajma obelježava zabrinutost za budućnost autoindustrije u trenutku kada se Evropa suočava sa slabom prodajom zbog finansijske krize i sa prekomjernim proizvodnim kapacitetima, upozoravaju analiticacri.

Recesija se možda približava kraju, ali prodaja vozila je usporenija nego što je bila 2009, kada su isporuke podsticane vladinim subvencijama po sistemu “staro za novo”.

Početkom prošlog mjeseca, Udruženje evropskih proizvodjača automobila je saopštilo da je u Evropskoj uniji ove godine prodato oko devet miliona vozila, 3,5 odsto manje nego u istom lanjskom periodu.

Posrtanje je bilo posebno akutno u periodu ljeta, pa je prodaja u julu smanjena za čak 18,6 odsto, a u avgustu za 12,9 procenata.

Stručnjaci “Forda” procjenjuju da će U Evropi ove godine biti prodato svega oko 14,5 miliona vozila, znatno manje nego prošle godine, kada je isporučeno 15,9 miliona.

“Ford” je već pogodjen padom isporuka – njegova prodaja je bila za oko petinu manja u avgustu, u odnosu na isti mjesec minule godine – a . Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!