Capital.ba

Operatori u Srbiji spremni za uslugu prenosa broja mobilnog telefona

16.05.2011. / 7:25

BEOGRAD,  Kompanije Vip, Telenor i Telekom su u fazi pripreme za pružanje usluge zamjene operatera mobilne telefonije uz zadržavanje istog broja i što će najvjerovatnije, kako je najavljeno, građanima biti na raspolaganju od 1. jula.

Vip mobajl će biti spreman da ponudi uslugu prenosa mobilnog broja čim budu završena sva testiranja koja bi prema planu trebala da budu obavljena do 7. juna, rečeno je Tanjugu u toj kompaniji.

”Uveliko smo u procesu testiranja sa centralnom bazom, tj. referentnim sistemom prenjetih brojeva koji čuva sve zahtjeve u toku postupka prenosa broja. Počeli smo i međuoperatorska mrežna testiranja, tokom koje bi trebalo da bude utvrđeno da će pozivi, SMS-ovi i ostale usluge ka prenetim brojevima raditi neometano”, rekli su u Vip.

U Vip, takođe, računaju na podršku Republičke telekomunikacione agencije (Ratel) i fer konkurenciju među operatorima u definisanju ovog procesa, kako bi on bio prijemčiv za korisnike koji će na taj način dobiti mogućnost da izaberu mobilnog operatora koji najbolje odgovara njihovim potrebama.

Postoji mogućnost, kako kažu u Vip, i da kompanija na sebe preuzme administrativne troškove vezane za proceduru promjene operatora, a svaki korisnik, koji prenese svoj mobilni broj u tu mrežu, dobiće i dodatne pogodnosti.

U Vip ističu, povodom uslova koje je obezbjedio Ratel, da samo usvajanje Pravilnika o prenosivosti brojeva u mobilnim mrežama predstavlja značajan pomak na domaćem tržištu telekomunikacija, jer je Srbija jedna od poslednjih evropskih zemalja koja je donjela ove propise i time formalno omogućila veću konkurenciju i bolji kvalitet mobilnih usluga.

Međutim, kako se navodi, nisu sve odredbe Pravilnika povoljne po krajnjeg korisnika, a pre svega one koje se odnose na trajanje procesa prenosa broja, za koju su potrebna dva dana.

U praksi ovaj rok može da traje i duže, jer ukoliko korisnik podnese zahtjev za prenos broja u ponedjeljak u 15 časova, ovaj zahtjev će biti tretiran kao da je predat u utorak, a rok od dva dana za potvrdu prenosa će početi da teče u srijedu, tako da će operator davalac broja, imati vremena za odgovor sve do četvrtka u ponoć.

“Smatramo da je neophodno uložiti dodatni napor kako bi se odredbe Pravilnika uskladile sa poslednjom evropskom regulativom, iz novembra 2009, koja, između ostalog, predviđa da ta procedura ne treba da traje duže od jednog dana. Pošto su sve članice Evropske unije dužne da se do kraja maja usklade sa navedenom Direktivom, vjerujemo da bi i Srbija trebala odmah da primjeni ove, za korisnike povoljnije uslove”, rekli su u Vip.

Pošto praksa pokaže da, uz korišćenje najsavremenije opreme informatičkih tehnologija (IT), sam proces verifikacije može da traje nekoliko minuta, a ne dana, u Vip veruju da će se svi operatori i Ratel odlučiti za efikasniju proceduru, što bi značilo da će neke odredbe Pravilnika bile poboljšane već u drugoj polovini 2011.

U Telekomu Srbija je Tanjugu rečeno, da je i u ovoj kompaniji integracija sa Centralnom bazom Ratela još u toku, a potom će usljediti testovi interoperabilnosti sa druga dva operatora.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!