Capital.ba

Opala prodaja šampanjca

09.12.2008. / 7:40

LONDON, Finansijska kriza je uticala i na smanjenje svjetske prodaje šampanjca, prijatnog pjenušavog vina koje se često vezuje za luksuz i uspjeh, i za čije tržište proizvođači nikada ranije nisu strepili, zbog njegove ograničene proizvodnje.
 
Kako je objavio britanski nedjeljnik “Ekonomist”, zbog povećanih zaliha šampanjca, može se očekivati pojeftinjenje tog pića prije Božića, ključnog perioda za njegovu prodaju. U posljednje dvije decenije je prodaja šampanjca na svjetskom tržištu rasla u prosjeku za 2,2 odsto godišnje.
– Sada su, međutim, mjehurići šampanjca pukli – izjavio je analitičar kompanije “Senford Bernstin” Trevor Sterling.
On je napomenuo da je samo “Moe et Šandon”, najveći od pet državnih francuskih proizvođača, uspio da u trećem tromjesečju ove godine održi promet sličan onom u istom kvartalu 2007. godine.
Svi drugi čuveni proizvođači šampanjca, kao što su “Remi”, “Vranken Pomeri”, “Boazel” i “Perije”, zabilježili su pad prometa. Pri tome je najgore prošao upravo “Perije”, čiji je promet u trećem tromjesečju opao čak za 30 odsto u odnosu na isti period lani.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!