Capital.ba

Obmana do isteka zaliha

15.01.2011. / 7:10

SARAJEVO, Trgovački lanci u BiH obmanjuju kupce akcijskim sniženjima proizvoda za koja ne obezbjeđuju dovoljne zalihe, pa ih potrošači ne mogu kupiti tokom cijelog vremena trajanja akcije, upozoravaju institucije za zaštitu potrošača.
U nastojanju da naprave što veći promet, trgovački lanci u reklamnim kampanjama nude velika sniženja pojedinih proizvoda, ali namamljeni potrošači često ostaju kratkih rukava, jer im prodavci kažu da su zalihe i prije završetka akcije rasprodate. Tako, na primjer, proizvode ponuđene u vikend akcijama (petak – nedjelja) nije moguće kupiti već u petak ili subotu ujutro.
U trgovačkim lancima kažu da su njihove kampanje regularne, jer u katalozima i reklamama navode upozorenja da određene proizvode nude do isteka zaliha.
U Udruženju za zaštitu potrošača u BiH kažu da je ovakva praksa trgovačkih lanaca neprihvatljiva.
“Riječ je o marketinškim trikovima, kojima je, prije svega, cilj da skrenu pažnju kupaca. Problem je u zakonima kojima tržište nije do kraja uređeno, posebno kad su u pitanju rasprodaje i akcije, ali i različite nagradne igre. Ne postoje utvrđene procedure šta se podrazumijeva pod akcijom.
Trgovci to koriste, a ograničenje ‘do isteka zaliha’ služi im samo da se ‘pokriju’ pred inspekcijama”, ističe Mesud Lakota, sekretar Udruženja.
U Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača BiH kažu da količina robe na sniženju, kao i rok do kada sniženje traje, nije određena niti je odrediva, što dovodi potrošača u zabludu.
“Oglašavanje proizvoda često služi kao sredstvo obmanjivanja potrošača, naročito u pogledu svojstva proizvoda, vrijednosti, cijene, garancije i zamjene, vraćanja ili održavanja proizvoda. Svi ovi nedostaci u oglašavanju proizvoda u Zakonu o zaštiti potrošača regulisani su kao prevarno oglašavanje”, kažu u ovoj instituciji.
Dodaju da je po Zakonu o zaštiti potrošača u BiH regulisano da ako je sniženje cijena objavljeno u procentima, najveći procenat treba da se odnosi najmanje na jednu petinu vrijednosti svih proizvoda na rasprodaji.
U trgovačkom lancu “Drvopromet” kažu da je primjetna praksa pojedinih lanaca da varaju kupce akcijama, ali da oni strogo vode računa da akcijsku robu imaju u ponudi od prvog do posljednjeg dana akcije.
“Upozorenjima da se određeni proizvod prodaje do isteka zaliha ili da roba sa kataloga ne mora odgovarati stvarnom izgledu ti trgovci su se de facto i de jure ogradili”, kažu u ovom lancu, ali ističu da to za njih može biti kontraproduktivno, jer mogu izgubiti povjerenje kupaca.
“Mi u ‘Drvoprometu’ količine proizvoda za akcije planiramo nekoliko dana unaprijed na osnovu prethodne prodaje uvećane za količine za koje očekujemo da će biti prodate na osnovu iskustva i prethodnih podataka, pa se tako ne može dogoditi da akcijskog proizvoda nestane tokom trajanja akcije”, kaže Almin Hamzić, menadžer u tom trgovačkom lancu. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Obmana do isteka zaliha

    1. bosman

      U svim prodajnim centrima varaju potrošače. Jede su cijene na rafama a druge na blagajni. Tek kad dođete kući i pogledate račun vidite da ste prevareni. Upozoravam potrošačeda dobro paze kada kasirka kuca cijene za pojedine artikle. Jer mi, potrošači baš dolazimo u kupovinu ako je nešto jeftinije a ne skuplje.

    2. nezaposlen

      izmislili toplu vodu, ja sam dva puta bio u “Konzumu” zbog artikala sniženih 50% u katalogu, odnosno, dnevnim novinama i ne samo da ih nisam našao ni prvi dan akcije, nego nema ni rupe na rafi, niti cijene, da bih mogao zaključiti da je prodano, uopšte i nemaju te proizvode niti su ih možda ikad i imali.
      Osim toga, bitno je i šta znači uopšte riječ AKCIJA, ne znam Zakonom kako je to regulisano, ali postoje sniženja, akcijske cijene određenih priozvoda iz raznih razloga, obično sniženja samih proizvođača zbog novog proizvoda, povlačenja proizvoda, rsprodaje zbog isteka roka trajanja, zatvaranja objekta…
      a one smiješne “akcije” za vikend i sl. to su najobičnije prevare, kojima se stanovništvo zaluđuje, jer je toliko neobrazovano da ne može shvatiti da su na tim sniženjima uvijek neznatni broj proizvoda trg.lanca koji ima 10000 hiljada artikala, a snizi 30-40, ostali su uglavnom skuplji nego u malim radnjama, najčešće je riječ o artiklima koji nemaju kupce, odnosno koji se slabo prodaju zbog svoje specifičnosti ili porijekla, zatim zbog rokova i na kraju mali broj zbog sniženja samih proizvođača u cilju osvajanja većeg broja kupaca, jer su im proizvodi nekonkurenti! tačka