Capital.ba

Nema vinjeta za kraći period

26.11.2008. / 18:03

LJUBLJANA, Slovenija za sada neće uvesti vinjete na autoputevima za kraće periode, ali će se ta mogućnost ispitati u sklopu revizije sadašnjeg sistema naplate, saop[tio je novi ministar prometa Patrick Vlačič dodajući da se time šalje pozitivan signal Evropskoj komisiji koja je nepostojanje takvih vinjeta ocijenila diskriminacijom stranih vozača u tranzitu.
 
Govoreći na konferenciji za novinare, Vlačič je rekao da će vinjete kao način plaćanja cestarine ostati i dalje, ali će se formirati posebna grupa stručnjaka iz ministarstava prometa, privrede i finansija koji bi trebali predložiti promjene kako bi se prihodi od cestarine povećali.

Vlačič nije isključio ni uvođenje vinjeta za kraće periode, koja je preporučila Evropska komisija kako se ne bi diskriminisali putnici u tranzitu, ali nije naveo kada bi do toga moglo doći.
“Evropskoj uniji šaljem signal i obećavam da će promjene sistema koje ćemo napraviti biti takve da će on bude pravedniji i dugoročno finansijski održiv”, rekao je Vlačič.
Nova slovenačka vlada našla se sa jedne strane pod pritiskom Evropske komisije da uvede vinjete za kraće periode, a s druge strane pod pritiskom domaće javnosti koja strahuje da bi zbog uvođenja kraćih i jeftinijih vinjeta znatno poskupile one za domaće vozače.
Osnovni je razlog formiranja međuresorske komisije uspostavljanja sistema koji će biti finansijski održiv, jer će sadašnji sistem naplate cestarina iduće godine osigurati 55 miliona evra manje nego je potrebno za servisiranje obaveza i izgradnju novih cesta iz nacionalnog programa, budući da zbog niske cijene godišnjih vinjeta koje je odredila ranija vlada prihodi od cestarina nisu dovoljni za planirano održavanje i izgradnju novih cesta.
‘U budućnosti će od ključne važnosti biti da se uspostavi sistem održivog finansiranja nacionalnog programa cestogradnje’, rekao je Vlačič.
Prema kalkulacijama državne agencije za autoputeve DARS godišnje vinjete kojima se najviše koriste slovenački vozači, umjesto 55 evra, morale bi koštati najmanje 30 odsto više da sistem bude isplativ. Istovremeno Evropska komisija Sloveniju upozorava na diskriminisanje stranih vozača jer oni za tranzit kroz Sloveniju ne mogu kupiti vinjetu za kraći period  nego su prisiljeni kupovati polugodišnju po cijeni 35 evra ili godišnju za 55 evra, a uvođenje kraćih vinjeta automatski znači poskupljenje godišnjih vinjeta ako se želi ostvariti prihod koji je potreban.
Vlačič je izjavio da će cijene vinjeta za slijedeću godinu ostati iste, a njihova prodaja počeće ovih dana.
Iako za sada neće uvesti vinjete za kraći period , nova slovenačka vlada očekuje da će joj Evropska komisija odmrznuti nedavno zaustavljena sredstva za autoput od Šentilja do graničnog prijelaza Macelj budući da je dala pozitivan signal da bi sljedeće godine mogla uvesti i kraće vinjete.
Godišnja vinjeta koju će DARS početi prodavati ovih dana za iduću iduću godinu, po staroj cijeni od 55 evra, važiće već od 1. decembra ove pa sve do 31. januara 2010. godine. Smatra se da će ona,  jer kraćih vinjeta još neće biti, možda zanimati i strane vozače koji se češće voze kroz Sloveniju, te da će je oni početi kupovati kako bi je koristili već tokom ovogodišnjih božićnih i novogodišnjih praznika.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!