Capital.ba

Mreža autoputeva – strateško pitanje

06.02.2011. / 10:42

BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović ističe da je izgradnja mreže autoputeva strateško pitanja razvoja Srpske.

        U intervjuu Srni Čubrilović je najavio da će glavne “mete” interesovanja ovog resora u narednom periodu ravnopravno biti i željeznice, kao i vazdušni i poštanski saobraćaj i komunikacije – s tim u vezi je i dovođenje strateškog partnera, ili kroz javno privatno partnerstvo ili na neki drugi način, jer bi bilo veoma važno da na ove prostore dođe jaka svjetska kompanija koja će podržati oblast infrastrukture.

        Mnogo je i subjektivnih i objektivnih razgloga zašto u nizu pokušaja do sada nije realizovan ni jedan ugovor sa uglednim firmama svjetskog glasa koje bi bile odlučne da se prihvate tako važnog posla kao što je izgradnja putne žile kucavice – autoputa – koja povezuje unutrašnji organizam Republike, ali i Srpskoj obezbjeđuje veze sa susjedima i svijetom, objašnjava ministar.

        “Nadam se da ćemo u narednih tri do četiri mjeseca doći do prvog ugovora za izgradnju jedne od dionica i do juna očekujem da završimo autoput Banjaluka – Gradiška, odnosno, Mahovljani – Gradiška, naravno bez mosta na Savi”, rekao je ministar Čubrilović.

        On je najavio da će, u saradnji sa ambasadom Austrije u BiH, krajem mjeseca, vjerovatno 25. februara, u Banjaluci biti organizovan veliki susret privrednika Austrije u oblasti niskogradnje i privrednika Srpske za koji su austrijski partneri već najavili 12 tema.

        “Privrednici Srpske pokazuju veliki interes jer će cilj sastanka biti razmjena iskustava i ponude finansijskih sredstava i javno-privatnog partnerstva za izgradnju putne i vazdušne infrastukture”, rekao je Čubrilović.

        Čubrilović naglašava da Austrija trenutno najviše ulaže na ove prostore i želi da tu vrstu saradnje nastavi i proširi, te iznađe nove mogućnosti ulaganja.

        Govoreći o inicijativi konzorcijuma u oblasti niskogradnje G7 i Privredne komore Republike Srpske za izgradnju dionice autoputa Banjaluka – Doboj, ministar je naveo da je ta inicijativa naišla na dobar prijem u svim strukturama, kao i u Vladi Srpske, jer postoji želja da se kroz ovaj vid zajedničkog rada zaposli što više domađih građevinaca u oblasti niskogradnje.

        “To je višestruko korisno jer bi građevnici tako dobili odgovarajuće licence da mogu da se pojave i na složenijim poslovima, povećali bismo broj zaposlenih i , konačno, građevina je i najviše pogođena globalnom krizom tako da treba naći načine da se ona podigne na noge, jer bi tako i sve druge oblasti koje o njoj ovise mogle da budu revitalizovane”, tvrdi Čubrilović.

        On je naglasio da bi na ovaj način sav novac koji bi prošao kroz građevinu ostao u Srpskoj, svi porezi bi bili uplaćeni u Srpskoj, pa bi i sve institucije značajno osjetile finansijske efekte ovakvog načina rada.

        Čubrilović je upozorio i na eventualne rizike, ističući da je pitanje da će li velike finansijske kuće pristati da finansiraju ovakve domaće projekte, pošto Srpska, kao ni zemlje u okruženju, ne mogu same da podnesu takav finansijski teret.

        Naglašavajući da inicijativa Konzorcijuma G7 nije “zatvoren krug” i da se svi zainteresovani mogu uključiti u ovaj projekat pošto je već evidentan veliki interes i drugih građevinskih firmi iz Srpske, ali i inostranih firmi koje se svakodnevno javljaju nudeći i svoje učešće, ministar Čubrilović je najavio da će vrlo skoro biti objavljen tender i svi potrebni tenderski uslovi.

        “Činjenica je da bez velikih svjetskih finansijskih kuća ne možemoda zatvorimo tu konstrukciju, a ovdje prije svega mislim na Evropsku banku za obnovu i razvoj, Evropsku investicionu banku i Svjetsku banku. Mi smo sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj već priveli kraju uslove o njihovoj finansijskoj podršci za izgradnju dionice autoputa Banjaluka – Doboj i Doboj – Jakeš. O ostalim dionicama poslije ovoga ćemo nastaviti pregovore”, rekao je Čubrilović u intervjuu Srni.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Mreža autoputeva – strateško pitanje

    1. haron89

      LAŽ LAŽ LAŽ LAŽ LAŽ…………….

    2. b191

      10% od nule je i dalje nula :D

    3. bosman

      E da je on uradio makar 10% koliko je milutin uradio, bio bi i predsednik vlade, a ovako je još jedan mandat ministar /nagrađen za nerad/

    4. lemi

      hhahaha, rodjeni brat milutina mrkonjica, pre rokova, pre rokova