Capital.ba

Milka i Coca-Cola među deset brendova u regiji

23.05.2016. / 15:54

milka_airport_1SARAJEVO, Agencija za marketing consulting i istraživanje na području regiona jugoistočne Evrope “Valicon” svake godine sprovodi istraživanje snage brendova iz kategorija roba široke potrošnje, a prema posljednjem Milka i Coca-Cola su među najboljih deset u svim zemljama.

Istraživanje još pokazuje da Srbija i Hrvatska ne „uvoze” regionalne brendove, odnosno na listama dvije najveće zemlje regije su domaći ili globalni brendovi – u Hrvatskoj svega tri, a u Srbiji četiri globalna brenda.

Hrvatska je najveći „izvoznik” brendova, a u četiri slučaja su hrvatski brendovi među top 10 u drugim zemljama (Vegeta u BiH i Makedoniji, te Cedevita u BiH i Sloveniji).

Srbija ima dva (Smoki i Jaffa u BiH), a Slovenija jednog (Argeta u BiH i Makedoniji) predstavnika na listama van svojih tržišta.

Bosna i Hercegovina je najveći „uvoznik” regionalnih brendova. Pet od najboljih deset u BiH potiče iz regije – dva hrvatska (Cedevita i Vegeta), dva srbijanska (Smoki i Jaffa) i jedan slovenski (Argeta) brend.

Makedonija je najveći „uvoznik” globalnih brendova. Samo tri lokalna brenda su među top 10 u Makedoniji, ali i samo dva regionalna (Argeta i Vegeta). Globalni brendovi su zauzeli pet pozicija – Milka, Coca-Cola, Orbit, Nescafe i Pepsi.

Sve zemlje, izuzev Bosne i Hercegovine, među deset najjačih brendova imaju lokalni brend mineralne vode.

Radenska je treća u Sloveniji, a u Hrvatskoj je pored Jamnice tu i Jana (u kategoriji negazirane vode). Knjaz Miloš je u Srbiji na petom, a Pelisterka na osmom mjestu u Makedoniji. Tržište BiH je fragmentirano, te brendovi mineralne vode ne uspjevaju postići veliku snagu brenda, stoji u saopštenju.

Kada je riječ o regionalnoj listi vidi se da je uspjeh hrvatskih brendova na lokalnom tržištu (prve četiri pozicije u Hrvatskoj drže hrvatski brendovi), zajedno sa uspjehom na drugim tržištima doprinio da u prvih pet u regiji imamo dva brenda iz ove zemlje – Vegetu i Cedevitu.

Ipak, dva globalna brenda, Milka i Coca-Cola, drže prve dvije pozicije. U prvih pet je i Smoki, koji također ima „izvozni” uspjeh kada se radi o njegovoj snazi brenda na drugim tržištima.

Violeta, kao jedini bh. brend među najjačih deset u BiH, je jedini iz kategorije toalet papira koji se uspio probiti među najbolje, čak i kada se posmatraju ostale zemlje. Ipak, na regionalnoj listi je Paloma daleko bolja (15. mjesto), iako nije među prvih 10 lokalno ni u jednoj zemlji. Međutim, tokom godina, Violeta bilježi sve veću snagu brenda i na regionalnom nivou.

Bosna i Hercegovina, koja se dugo nazivala Jugoslavijom u malom, i sada među svojih deset najsnažnijih ima brendove iz cijele regije (osim makedonskih). BiH je „otvorenija” za regionalne, nego za globalne brendove, pokazalo je istraživanje. Fena

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!