Capital.ba

Marketinški trikovi umjesto stvarnih popusta

19.03.2011. / 8:45

BANJALUKA, Akcijska sniženja u prodavnicama i tržnim centrima u RS uglavnom predstavljaju samo marketinški trik, kojim prodavci privlače kupce, jer po akcijskim cijenama prodaju artikle koji su svega 10 do 20 feninga jeftiniji u odnosu na pravu cijenu.

U udruženjima za zaštitu potrošača ističu da takvo formiranje cijena ima samo psihološki efekat, na osnovu kojeg se povećava prodaja, ali kupci ne uštede mnogo novca.
– Međutim, takvu politiku poslovanja predodređuje konkurencija, koja u RS još uvijek nije dovoljno jaka da bi primorala prodavce na značajnije snižavanje cijena – kažu u udruženjima potrošača.
Sekretar Pokreta potrošača RS Dragovan Petrović je istakao da tržni centri procjenjuju koliko će sniziti cijenu robe koju stavljaju na akciju.
– Često se dešava da su te akcijske cijene, kojima se na razne načine privlači pažnja kupaca, svega nekoliko feninga manje u odnosu na pravu cijenu – rekao je Petrović.
On je dodao da za razliku od zemalja regiona, a pogotovo zapadnih zemalja, akcijske cijene u domaćim tržnim centrima nisu ni približno povoljne.
Član Udruženja ekonomista RS SWOT Miloš Todorović ističe da tržni centri, kao i svaki drugi prodajni objekti, pribjegavaju marketinškim potezima, koji su osmišljeni da se kupcima cijena “učini povoljnom”.
– Neki potezi tržnih centara jesu trikovi, ali ima i situacija u kojima su cijene smanje do zaista povoljnog nivoa. Kupci ne bi trebalo da impulsivno reaguju na procenat sniženja, nego da izračunaju kolika je cijena kada se popust odbije, pa tek onda donesu odluku o kupovini – savjetuje Todorović.
Nasuprot njima, trgovci u prodavnicama maloprodaje kažu da cijenu robe koju stavljaju na akcijsku prodaju, snižavaju i do 50 procenata, ali da nemaju utvrđen najniži postotak sniženja pod kojim oglašavaju akcijsku prodaju za robu.
– Akcijska sniženja robe su povoljnost koju nudimo našim kupcima i na akciji može biti roba koja je snižena od deset do pedeset odsto, tako da nema pravila – rekli su u jednoj banjalučkoj prodavnici.
Inspekcija
U Upravi za inspekcijske poslove RS su istakli da tržišna inspekcija u svakodnevnim kontrolama kontroliše da li su sniženja cijena proizvoda i rasprodaje izvršeni u skladu sa zakonom.
– Kontrole su pokazale da trgovci poštuju ovu zakonsku odredbu, a u manjem broju slučajeva konstatovane su nepravilnosti u smislu da je trgovac prije sniženja povisio cijenu robe ili da je oglasio jednu cijenu proizvoda, a primjenjuje drugu, te na taj način povrijedio odredbe Zakona o zaštiti potrošača – naveli su u Inspektoratu. Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!