Capital.ba

Maloprodaja u SAD pala i u januaru i u februaru

16.03.2016. / 10:12

sadVAŠINGTON, Promet robe na malo u Sjedinjenim Američkim Državama pao je u februaru, dok su podaci za januar koji su prvobitno pokazali rast, značajno revidirani, navodi se u izvještaju američkog ministarstva trgovine.

Maloprodaja u SAD je u februaru pala za 0,1 odsto na mjesečnom nivou, kao posljedica pada prodaje benzina od 4,4 odsto, prema podacima ministarstva koje je prenijela francuska agencija Frans pres.

Podaci o januarskoj maloprodaji su revidirani naniže, i to na pad od 0,4 odsto umjesto prethodno objavljenog rasta od 0,2 odsto.

Mjesečni pad maloprodaje je, kako navodi AFP, ukazao na izvjesnu slabost privatne potrošnje, koja je ključni pokretač američke privrede budući da čini tri četvrtine ekonomske aktivnosti.

Niz preduzeća se u februaru suočio sa padom prodaje, pri čemu je prodaja motornih vozila i auto-dijelova pala za 0,2 odsto, namještaja za 0,5 odsto, a promet robnih kuća smanjen za 0,4 odsto. Prodaja preko interneta je prošlog mjeseca pala za 0,1 odsto.

Potrošači su trošili više u restoranima i barovima, čiji je promet porastao za jedan odsto, kao i na sportsku opremu, muziku, garderobu i građevinski materijal.

Na godišnjem nivou, maloprodaja je u februaru porasla za 3,1 odsto u odnosu na isti period lani, što je “najbolja stopa rasta za godinu dana”, prema riječima direktora američke rejting agencije Mudisa, Skota Hojta. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!