Capital.ba

Konkurs za izuzetne destinacije Evrope

18.04.2014. / 7:45

beogradBEOGRAD, Turistička organizacija Srbije (TOS) otvorila je juče konkurs, u okviru projekta Evropske komisije pod nazivom “Izuzetne destinacije Evorope EDEN (European Destinations of Excellence), koja ove godine ima za temu “Nematerijalno kulturno nasljeđe“.

Cilj projketa je da se pospješi održivi razvoj destinacija, da se proširi turistička ponuda na cijelu godinu i da se ravnomjernije rasporedi turistički promet, u zemljama članicama i kandidatima za EU, kazao je rukovodilac projekta u Srbiji Dejan Crnomarković iz TOS-a.

Zaintersovane destinacije svoje prijedloge mogu da dostave do 25. maja, a Crnomarković je naveo da se izbor održava na nacionalnom nivou i na evropskom nivou.

Predstavnik Etnografskog muzeja Danijela Filipović je navela da nematerijalno nasljeđe podrazumijeva vjerovanja, običaje, rituale i različite načine izražavanja, koje određena zajednice doživaljavaju kao dio svog identiteta.

To nasljeđe je podijeljeno u 27 elemenata i pet cjelina, a među njima su krsna slava, molitva pod Midžorom, đurđevdanske svečanosti, izlivanje svijeća u manastiru Tronoša, pripremanje belmuža i mantija, izrada pirotskih ćilima, klesarski zanat u Belim Vodama, naivno slikarastvo Kovačice, narodne igre.

Konkursom će biti izabrana jedna pobjednička i četiri prateće destinacije, koje će biti uvršćene u Mrežu izuzetnih destinacija EDEN.

U septembru će biti održana nacionalna dodjela EDEN nagrada, a pobjednička i prateće biće posebno promovisane kroz posebnu publikaciju i sajtove Turističke organizacije Srbije.

Tokom 2005. godine Evropski parlament predložio je Evropskoj komisiji EK da u EU bude sproveden izbor izuzetnih turističkih destinacija Evrope, nakon čega je dogovoreno da se krene sa pilot projektom, a prvi izbor je održan 2007. godine.

Projekat promoviše modele održivog razvoja turizma u zemljama članicama i kandidatima za članstvo u EU. Sprovodi se na godišnjem nivou sa temom koju bira EK, a opšti ciljevi ovog projekta su povećanje vidljivosti manje poznatih turističkih destinacija, stvaranje svijesti o raznolikosti i kvalitetu evropske turističke ponude, promocija svih evropskih zemalja i regija, ublažavanje sezonalnosti i usmjeravanje turističkog prometa ka netradicionalnim destinacijama, uz nagrađivanje održivih formi turizma.

Kako su istakli predstavnici TOS-a, učešće je važno, jer pruža mogućnost za besplatnu promociju destinacija u razvoju, na portalu Komisije, povezivanja sa drugim evropskim državama, kao i povećanja vidljivosti na turističkom tržištu. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!