Capital.ba

Koka kola najskuplji svjetski brend

05.10.2011. / 7:30

NJUJORK, Najvrednija marka na svijetu i dalje je “Coca cola” , a najveći rast vrijednosti zabilježio je “Apple” koji je zahvaljujući tome ušao među prvih deset najvrednijih brendova.
Tehnolološke marke (iza Koka-Kole) predvode prvih deset na ljestvici koje čine samo brendovi iz SAD. Iz neke druge zemlje je najbolje plasirana “Tojota” na 11. mjestu, proizlazi iz istraživanja kompanije “Interbrend”
“Koka-Kola” se na čelu ljestvice nalazi još od 2000. godine, kada je to istraživanje i počelo da se objavljuje. Prošle godine je njena vrijednost povećana za dva odsto na 71,861 milijardi dolara.
Drugo mjesto pripada IBM, a na trećem je Microsoft. Od tehnoloških firmi među prvih deset su još Google, na četvrtom, “Intel” na sedmom, “Apple” na osmom i Hewlett-Packard na desetom mjestu.
Ljestvicu deset najvrednijih brendova upotpunjuju General Electric- GE na petom, McDonald's, na šestom i Disney na devetom mjestu.
Vrijednost marke Apple povećana je 58 odsto, pa se tako proizvođač omiljenih iPhone i iPad popeo na osmu poziciju, sa prethodne 17.
“Nije to samo činjenica da proizvode lijepe stvari”, rekao je generalni direktor “Interbrenda” Džez Frempton. “Stvorili su čitav životni stil i način života”, dodao je.
Vrijednost “Epla”, prema Fremptonu, povećana je najviše zahvaljujući dominantnoj poziciji na tržištu tableta.
“Ako pogledate ljude koji se spremaju da kupe tablet, 85 odsto njih kaže da će kupiti ‘ajped’. Na tržištu ne postoji nijedan konkurent koji ima više od pet odsto udjela”, naglasio je Frempton.
Najveći pad pretrpjela je marka “Nokia” koja je skliznula na 14. mjesto, sa osmog, a njena vrijednost je smanjena 15 odsto.
“Nokija” je lani bila najvrednija evropska marka, a sada je to “Mercedes” na 12. mjestu. “Nokia” se u posljednje vrijeme bori sa problemima i morala je da otpušta radnike, uglavnom zbog jake konkurencije na tržištu pametnih telefona.
Nova firma koja se našla među prvih 100 najvrednijih brendova je tajvanski proizvođač mobilnih telefona HTC, koji je zauzeo 98. mjesto. To je prvi put da se na listi našla firma iz Tajvana.
Spiskom sto najvrednijih svjetskih brendova dominiraju marke iz SAD, kojih ukupno ima 49. Iz Evrope je na ljestvici 38 brendova i to iz Njemačke, Francuske, Švajcarske, Italije, Britanije, Švedske, Holandije, Finske i Španije. Preostale marke su iz Japana, Koreje, Kanade i po jedna iz Meksika i Tajvana.
Istraživanje je zasnovano na složenoj metodologiji koju je razvio “Interbrend”. Koristi obrazac koji kombinuje buduću snagu marke i njenu ulogu u stvaranju tražnje. Firme moraju imati javno dostupne finansijske podatke, a trećina prihoda mora da potiče iz inostranstva. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!