Capital.ba

Klijenti radije čekaju na šalteru

27.04.2011. / 8:20

BANJALUKA, Iako se elektronskim plaćanjem računa može izbjeći plaćanje provizije, koja se kreće od 0,50 do čak 20 KM, u bankama u RS kažu da većina klijenata uplate radije obavlja na šalterima.

U prosjeku svako domaćinstvo mjesečno obavi oko pet transakcija putem banaka, a najčešće se plaćaju režije za domaćinstvo, struja, komunalne usluge, računi za telefon, kablovsku televiziju, internet i slično.
Mnogi stanovnici RS ne znaju da mogu da koriste usluge e-plaćanja koje su potpuno besplatne, odnosno da izbjegavanjem uplate na šalterima ne samo da štede vrijeme nego i novac.
Konsultant u oblasti bankarstva Slaviša Raković smatra da su stanovnici Srpske navikli da račune plaćaju odlazeći u banke.
– Dosta stanovnika ne zna da je elektronsko bankarstvo besplatno, ali i mnoge računovođe u firmama, za razliku od zemalja u okruženju, ne koriste ovu opciju, već svakodnevno gube vrijeme na šalterima banaka – tvrdi Raković.
On je dodao da su prednosti internet bankarstva značajne, ako se uzme u obzir da mjesečna naknada za korišćenje elektronskog bankarstva iznosi svega dvije marke.
– Većina firmi gotovo svakodnevno obavlja uplate, tako da se mjesečno nakupi novca koji se izdvaja samo za proviziju koja se plaća za svaku uplatu – ističe Raković.
I banke priznaju da je elektronsko plaćanje povoljnije za klijente. U Balkan investment banci su istakli da se broj klijenata koji koriste elektronski način plaćanja u toj banci povećava posljednjih godina, te da je procenat uplata koje se vrše tim putem ove godine duplo veći nego prošle.
U Unikredit banci su istakli da je još uvijek mnogo više klijenata koji uplate obavljaju lično na šalterima nego elektronskim putem.
Provizije
Najmanja provizija koja se zaračunava u bankama u RS prilikom uplate iznosi 0,50 KM, dok najviša može da iznosi i do 20 KM. Za uplate veće od 10.000 KM provizija se u bankama kreće oko sedam maraka, a za ino-uplate provizija u pojedinim bankama iznosi i do 20 KM. Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Klijenti radije čekaju na šalteru

    1. rakovic

      @7
      Bogaćenje bez osnova

    2. bosman

      @5: kod hypo banke

    3. Akcionar

      Prosječna porodica ima svega nekoliko transakcija plaćajući uglavnom komunalne usluge (struja, telefon, grijanje, čistoća, itd), od čega se dio njih može uplatiti i bez provizije. Imajući u vidu da za korištenje internet bankarstva trebate kupiti računar, platiti mjesečnu konekciju, i imati osnovna znanja u korištenju interneta (a to baš i nije toliko zastupljeno kao što se čini), onda ispade da internet bankarstvo nije nikakva ušteda za prosječnu porodicu u RS.
      Sa stanovišta banke, puno je jeftinije i efikasnije sve odraditi preko interneta, nego imati skupu i glomaznu mrežu filijala sa svim troškovima koje nosi postojanje istih.
      Pored toga, banke sa svakom uplatom poboljšavaju tekuću likvidnost, a dodatno dobiju i nešto refundacije od davaoca usluge za koga prikupljaju uplate.
      Napravili su savršen sistem za pravljenje profita. Uplate im povećavaju likvidnost pomoću koje mogu “pokrivati” npr. pozajmice po tekućim računima (kamata je 16-18% godišnje, sa dnevnim obračunom), proviziju (ili naknadu za korištenja e-bankinga) naplaćuju od uplatioca, a uzmu i dio od onoga kome je uplaćeno… Onda ne čudi zašto banke imaju velelepne objekte, a plate se mjere hiljadama ili desetinama hiljada KM mjesečno.

    4. rakovic

      kod koga postoji godišnje produženje i šta to uopšte znači?

    5. bosman

      Broj nezaposlenih u Nemačkoj pao na tri miliona
      Blic
      Stopa nezaposlenosti je u aprilu u Nemačkoj pala na 7,3 odsto, zahvaljujući tome što je nastavak jačanja najveće evropske privrede pozitivno uticao i na tržište rada, pokazali su danas objavljeni zvanični podaci.
      U saopštenju nemačkog Saveznog zavoda za rad se navodi da je broj nezaposlenih u aprilu pao na 3,07 miliona ili 132.000 manje nego u martu, prenela je agencija AP.
      Na godišnjem nivou je broj nezaposlenih Nemaca u aprilu pao za 321.000, saopštio je Zavod.Broj nezaposlenih u Nemačkoj pao na tri miliona

    6. bosman

      a zaboravili ste 20,00 KM na godinu za produženje. Pa ispada da to košta godišnje 44,00 KM ili mjesečno 3,67 KM.

    7. rakovic

      2 km mjesečno

    8. baja

      El. bankarstvo nije besplatno.