Capital.ba

Kazne za trgovce koji ne poštuju zakon do dva miliona dinara

10.10.2014. / 7:40

trgovciBEOGRAD, Prodavaci u Srbiji su dužni da na prodajnom mjestu vidno istaknu obavještenja o načinu i mjestu prijema reklamacija, kao i da izdaju pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrde prijem reklamacije, saopštila je juče Asocijacija potrošača Srbije (APOS). 

Zakon o zaštiti potrošača se primjenjuje od 21. septembra i predviđa određene obaveze za trgovce koje, ukoliko se ne poštuju, predviđaju novčane kazne od 300.000 do dva miliona dinara.

Prodavac je, takođe, dužan da obezbjedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija i to svakog dana u toku radnog vremena.

Trgovci su obavezni i da tu evidenciju čuvaju najmanje dvije godine od dana podnošenja.

U potvrdi reklamacije obavezno treba da stoji i broj pod kojim je reklamacija zavedena u evidenciji.

Zakon navodi da se evidencija o primljenim reklamacijama vodi u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku.

Pored podataka o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, u evidenciju prodavac obavezno unosi podatke o robi, opis nesaobraznosti i zahtjev potrošača koji je naveden u reklamaciji.

Trgovac će morati da evidentira i precizne podatke o svom odgovoru na reklamaciju, a to podrazumijeva datum izdavanja potvrde o prijemu, odluci o odgovoru potrošaču, datumu kada je dostavljena, ugovorenom primjerenom roku za rješavanje, načinu rješavanja reklamacije, kao i informacije o eventualnom produžavanju roka za rješavanje reklamacije.

APOS navodi da prodavac nikako ne smije od kupca da traži jedinstveni matični broj ili broj lične karte.

Ukoliko se to ipak dogodi kupci uvijek mogu da se pozovu na Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.

“Zato potrošači, kada krenete da izjavite reklamaciju, naoružajte se pravim informacijama, a trgovcima želimo da im Evidencija reklemacija ne postane bestseler”, kažu u APOS – u. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!