Capital.ba

Kalanović: Od Telekoma niču putevi

08.04.2010. / 18:46

BEOGRAD, Sredstva od prodaje Telekoma ne smiju da odu na povećanje potrošnje, već najveći dio para treba uložiti u infrastrukturu, kaže ministarka Verica Kalanović.
Ministarka za Nacionalni investicioni plan (NIP) je kazala da će novac od Telekoma biti usmjeren prije svega u nove moderne saobraćajnice do većih srpskih gradova, što će omogućiti da se do njih putuje brzo i jeftino i bez čega nema mogućnosti za dolazak investicija.

„Napravićemo poseban budžetski fond iz koga će novac biti usmeravan i za razvoj infrastrukture, ali i za privredu i druge grane“, kazala je ona i dodala da se razgovara unutar Vlade o novim savremenim sabraćajnicama od regionalnog značaja, koje će imati po dvije trake u oba smjera.

„Na primer, jedan od prioriteta je put Pojate – Preljina. To je deonica od 107,2 kilometra kuda prolazi jedna ulica. A u tom pojasu živi 476.000 ljudi. Prioritet su i deonice od Rume do Šapca, od Paraćina do Zaječara, autoput ka Prokuplju i saobraćajnica od Beograda do rumunske granice u Vojvodini… Od Telekoma će delom biti finansiran i autoput Beograd – južni Jadran“, kazala je ministarka Kalanović.

Govoreći o odgovornosti što gradnja na Koridoru 10 neprestano kasni, ona kaže da „niko pojedinačno nije kriv. Sistem ne funkcioniše na najbolji način. Svakodnevno popravljamo taj veliki mehanizam i očekujem da od 2011. godine gradimo 250 kilometara autoputa godišnje. Još nemamo sistem za brzu gradnju puteva, i to moramo da priznamo“.

U planu i “banatski poluautoput“

Dio sredstava biće usmjeren u izgradnju poluautoputa Novi Sad – Ruma – Temišvar dugačkog 165 km, čija vrijednost doseže 280 miliona evra.

O izdvajanju dijela tih sredstava za “banatsku magistralu” ovih dana su razgovarali ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i predsjednik vojvođanske vlade Bojan Pajtić, pišu Novosti.

„Očekujemo da bismo mogli da dobijemo veći deo sredstava potrebnih za izgradnju poluautoputa, a ostatak ćemo obezbediti koncesijom za izgradnju tunela kroz Frušku goru“, kaže Dragoslav Petrović, pokrajinski sekretar za nauku i tehnologiju. On kaže da bi gradnja mogla da bude otpočeta naredne godine, a trajala bi oko tri godine.

Prema predviđenom planu, poluautoput bi bio započet iz pravca Temišvara, od međe na srpsko-rumunskoj granici, prolazio bi kroz srednji Banat kraj Zrenjanina, ka Novom Sadu. Odatle bi tunelom kroz Frušku goru izašao na sremsku ravnicu i u četiri trake pružio se do autoputa Beograd – Zagreb. Budući projekat će podrazumjevati i izgradnju još jednog mosta na Tisi.

Preusmjeravanjem saobraćaja kroz tunel, kroz Frušku goru bi bio potpuno ukinut transport kamionima, što bi doprinijelo očuvanju turističkih potencijala jedine vojvođanske planine.  Novosti

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Kalanović: Od Telekoma niču putevi

    1. Akcionar

      Jedan ekonomista je pametno pitao: Čak i kada bi pare od prodaje Telekoma stvarno bile upotrebljene za pravljenje puteva, zašto jedan visokoprofitabilan kapital (telekomunikacije) pretvaramo u niskoprofitabilan (putarine)?
      Svi znamo da će bar pola tog novca otići u potrošnju i za vještačko održavanje kursa dinara, bar neko vrijeme. Jadno je da za takve “ciljeve” prodajete najbolju firmu u Srbiji.

    2. Stalker

      Ova je veći lažov od one varalice, pljačkaša i korupcionaša Čubrilovića. Pa njih dvoje kad se udruže imaćemo više autoputeva od Njemačke.