Kako da odredite cijenu proizvodu
28.11.2012. / 6:30
NJUJORK, Bez obzira o kojoj vrsti proizvoda ili usluge se radilo, ako je na prodaju, mora da ima svoju cijenu.
S jedne strane, cijena proizvoda ne smije da bude preniska kako ne bi otjerala kupce koji bi mogli da pomisle da je u pitanju i loš kvalitet.
S druge strane, cijena ne smije da bude previsoka kako kupci ne bi pomislili da vam isključivo predstavljaju novac. Portal Partner up donosi smjernice na koje treba obratiti pažnju prilikom formiranja cijene proizvoda:
Platežna sposobnost ciljnih grupa
Postoji nekoliko ciljnih grupa na koje treba pripaziti. Ne zato što ne žele da plate određenu cijenu već zbog toga što nemaju zadovoljavajuću platežnu moć. Najbolji primjeri su studenti.
Tržište i konkurenti
Kako biste bili sigurni u cijenu svog proizvoda, provjerite koliko su novca potrošači spremni da izdvoje za proizvod koji će vam biti direktna konkurencija. Ponekad je najbolji način da istaknete kvalitet. U tom slučaju imate i mogućnost da cijenu proizvoda povećate.
Vrijednost i iskrenost
Ljudi se često vežu za svoj proizvod jer ima sentimentalnu vrijednost, ali to znači da stvara probleme kod određivanja cijena. Možda je teško priznati, ali ako neko drugi ima kvalitetniji proizvod, bolji marketing i stalne kupce, viša cijena se neće isplatiti.
Profitabilnost i cijena
Ako ste se našli u negativnom trendu poslovanja, ne nadoknađujte to podizanjem cijena. Pokušajte da smanjite troškove koji nisu neophodni u tom trenutku, prenose agencije.
Tagovi: cijenakupciprodajaproizvod
Povezane vijesti
Komentari
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]