Capital.ba

Izgradnja petlje otvara Srpsku prema Evropi

17.03.2010. / 8:50

BANJA LUKA, Mahovljanska petlja prvi je objekat na autoputu Banja Luka – Doboj koji, pored toga što će povezivati dva autoputa, predstavlja i jednu od najznačajnijih komunikacija koja će RS otvoriti prema Evropi i svijetu.

Rekao je to juče u Banjoj Luci premijer RS Milorad Dodik poslije potpisivanja ugovora za izgradnju mahovljanske petlje, koji su potpisali predstavnici preduzeća “Autoputevi RS” sa izvođačima radova, češkim konzorcijumom “OHL ŽS” i “Niskogradnjom”.
Dodik je rekao da je izgradnja mahovljanske petlje jedan od najvažnijih projekata, koji je vrijedan 11,5 miliona evra.
– To je prvi objekat na dionici puta Banja Luka – Doboj koji je ključan za konekciju sa autoputem Banja Luka – Gradiška. Završene su sve pripremne radnje, imovinsko-pravni odnosi su riješeni skoro u cijelosti i izvođači radova mogu se nesmetano uvesti u posao, koji bi trebalo da bude završen u idućih 20 mjeseci – kazao je Dodik.
Dodao je da se u neposrednoj blizini buduće petlje nalazi aerodrom, što će omogućiti značajno komunikacijsko otvaranje i približavanje čitavog regiona Doboja sa Banjom Lukom, aerodromom i svijetom.
– Ranije smo odlučili da je umjesto naslijeđenog projekta brzih puteva koji su prethodne vlasti u RS projektovale, neophodno da se gradi autoput Banja Luka – Doboj. Da nije bilo tog opredjeljenja ne bi bilo ni ove petlje, jer je brzi put trebalo samo da modernizuje postojeći put, što nije bilo dovoljno za kvalitetno odvijanje saobraćaja. Ovo je prvi značajan demanti svih tvrdnji kako je Vlada RS ranije nešto obećala, a nije ništa uradila – kazao je Dodik.
Govoreći o autoputu Banja Luka – Gradiška, Dodik je rekao da se u budućem periodu očekuje intenziviranje radova, čiji se završetak očekuje u toku ljeta ili rane jeseni.
– Ovi projekti su među najobimnijim radovima trenutno u regiji. To je naš odgovor na svjetsku ekonomsku krizu, jer samo veliki javni poslovi mogu da angažuju značajan dio privrede. Drago mi je da u tome učestvuju i naši izvođači i u tom pogledu ovo je jako dobra vijest za ukupnu privrednu aktivnost u RS – naglasio je Dodik.
Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović rekao je da je ovo prvi ugovor koji potpisuje javno preduzeće “Autoputevi RS”.
– Očekujemo da će izvođači radova ispoštovati rokove koji su postavljeni u tenderu. Ovo je veoma važan objekat na autoputu Banja Luka – Gradiška i Banja Luka – Doboj koji predstavlja kopču. Pored toga, očekujemo i početak izgradnje autoputa Banja Luka – Doboj za koji je najveći dio dokumentacije i imovinskih odnosa riješen – rekao je Čubrilović i zahvalio Evropskoj komisiji koja je donirala pet miliona evra za ovaj projekat.
Direktor preduzeća “Autoputevi RS” Dušan Topić istakao je da je ovaj projekat veoma zahtjevan u tehničkom smislu, jer predstavlja spoj dva autoputa.
– Pored 1,5 kilometara trase autoputa koja treba da se izgradi kako bi se spojila prva i druga faza autoputa Banja Luka – Gradiška, potrebno je uraditi i sedam objekata, odnosno mostova i nadvožnjaka različite dužine. Najduži od tih nadvožnjaka, prilazna rampa koja prelazi preko autoputa Banja Luka – Gradiška i spaja ga sa postojećim magistralnim putem, a u budućnosti sa autoputem Banja Luka – Doboj, je betonski most dugačak 580 metara u horizontalnoj i vertikalnoj krivini. Dakle, to je objekat koji još uvijek ne postoji na ovim prostorima i biće veliki izazov za sve nas koji učestvujemo u ovom poslu – kazao je Topić.
On je objasnio da će se petlja nalaziti dva kilometra od aerodroma, sa lijeve strane iz pravca Banje Luke.
– Trenutno tu nema objekata, a kada se određivala lokacija gledali smo da bude što manje objekata za rušenje. Vrlo brzo će se vidjeti gdje će se tačno nalaziti – kazao je Topić.
Predstavnik konzorcijuma “OHL ŽS” iz Brna František Ledabil istakao je da je veliki dio posla urađen i da je uvjeren da će sa “Niskogradnjom” uspješno posao privesti kraju.
– Drago mi je da smo uspostavili saradnju sa domaćom firmom koja ovdašnje uslove zna mnogo bolje od nas – kazao je Ledabil.
“Štrabag”
Predsjednik Vlade RS Milorad Dodik rekao je juče da će poslije potpisivanja ovog ugovora otputovati u Austriju gdje će nastaviti razgovore u vezi sa aranžmanom sa kompanijom “Štrabag” za izgradnju autoputa Banja Luka – Doboj.
– Sastaću se sa predstavnicima vlade Austrije u Beču, a imamo najavu “Štrabaga” da će obezbijediti potrebne uslove kako bi 1. juna počeli pripremni radovi i do tada se dobila načelna dozvola za izgradnju, a 1. jula počeli radovi na autoputu Banja Luka – Doboj – rekao je Dodik.
Poklon
František Ledabil simbolično je premijeru RS Miloradu Dodiku uručio poklon – ručni rad u obliku valjka i izrazio nadu da će za dvije godine, po završetku radova, imati novi i originalniji poklon.  Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Izgradnja petlje otvara Srpsku prema Evropi

    1. 122

      Predsjednik Vlade RS Milorad Dodik rekao je juče da će poslije potpisivanja ovog ugovora otputovati u Austriju gdje će nastaviti razgovore u vezi sa aranžmanom sa kompanijom “Štrabag” za izgradnju autoputa Banja Luka – Doboj.
      Da neces u Austriju preko Doboja?
      Auuu….izvini ti ces ipak avionom ”skaj i koza srpska”

    2. petljaš

      E ako nas ova petlja ne spoji sa evropm….

    3. Akcionar

      Zapišite da je Dodik izjavio 17.03.2010 da je mahovljanska petlja projekat vrijedan 11,5 mil EUR. Vidjećete kad jednog lijepog dana za 7-8 godina bude napravljena, reći će da je potrošeno bar 40 mil EUR..ko god da tada bude na vlasti.
      Od ovakvih potpisivanja ugovora, patetičnih poklončića pred novinarima i megalomanskih priča o investiranje mi se diže kosa na glavi. Do sada je sa Strabagom potpisano bar 15 ugovora i predugovora, a da se još ništa ne zna. Još se sjećamo priča za RITE i silnim investicijama od koje smo jedino dobili arbitražu koja će nas koštati desetine miliona EUR…
      I ko će se to uopšte voziti autoputem do Doboja osim stanovnika BL regije koji krenu put Bijeljine ili Srbije? Zar je taj broj vozila dovoljan da se pravi isplativ autoput? Strabag odlično zna da nije, ali sigurno ima klauzulu kojom će mu se iz našeg budžeta namiriti eventualni gubitak…

    4. SL.st.

      Nek se gradi, nek se ugrađuje.

    5. lemi

      prvo, kada cete zavrsiti autoput bl-gradiska? zasto se dogovaraju drugi poslovi, kad ni nakon 10 godina, ovaj prvi nije zavrsen? sagradicete vi (mozda) do gradiske put do jeseni, i taj put ce dolaziti do save, pa ce auta upadati u savu. jasno je da bez mosta preko save i konekcije do okucana autoput bl-gradiska nista ne vrijedi, sto se nece ostvariti jos najmanje 2 godine, a mozda i vise. o cijeni gradnje ovog autoputa ne bih.
      drugo, od brzih cesta ste odustali, i umjesto toga cete raditi autoput do doboja. mogao bih dati pare da taj autoput nece za 10 godina biti gotov.
      trece, strabag je jasno rekao da odustaje od posla. bas me interesuje sta cete obecati kako bi ih uvjerili da ipak prihvate posao.