Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31

    Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

    5. Decembra 2025. — 13:05

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Istraživanje: Parlamentarci u BiH se vozikaju u 49 limuzina!

Istraživanje: Parlamentarci u BiH se vozikaju u 49 limuzina!

Marina LjubojevićMarina Ljubojević26. Maja 2017. — 09:25Nema komentara10 minuta čitanja
– Narodna skupština RS ima najveći vozni park
– Štednje nema ni na vidiku
– Ćavar: Novac za kupovinu automobila uvijek pronađu
– Skoro 100 dana trebalo da prebroje vozila

BANJALUKA, SARAJEVO – Parlamenti entiteta i BiH imaju na raspolaganju 49 službenih vozila, a najveći vozni park ima Narodna skupština RS i to ukupno 22 automobila.


Dok se građani Srpske bore za opstanak i sanjaju o automobilima koje voze čelnici parlamenata i poslanici, iz pojedinih institucija zakonodavne vlasti poručuju svojim biračima da zbog zastarjelih voznih parkova izdvajaju godišnje puno novca za održavanje.

Iako su upravo često u javnosti ponajviše glasni bili predstavnici zakonodavne vlasti da će troškove održavanja, nabavke goriva ali i putovanja srezati, te isto savjetovali i čelnicima izvršne vlasti, to se ne vidi u njihovim proračunima za ovu godinu. Naprotiv, izdvajanja za ove namjene rastu iz godine i samo im dodaju cifru više, pokazalo je višemjesečno istraživanje poslovnog portala CAPITAL.ba.

Džaferović, Krišto ili Bosić u najskupljem automobilu?

Parlamentarna skupština BiH ima ukupno 15 automobila za koje je utrošeno 953.467 maraka, dok je njihova sadašnja vrijednost pala na nešto više od pola miliona maraka, tačnije 534.232 KM.

Najskuplje vozilo u ovoj instituciji kupljeno je početkom prošle godine, a njegova sadašnja vrijednost procijenjena je 98.286 KM.

U Parlamentu BiH za CAPITAL kazali su da ovaj automobil koristi član Kolegija Predstavničkog doma, ali nisu naveli njegovo ime, odnosno da li je to Šefik Džaferović (SDA), Borjana Krišto (HDZ) ili pak Mladen Bosić (SDS).

Parlamentarna skupština BiH u ovoj godini, tvrdi, ne planirana nabavku novih automobila.

Čubrilović za novi automobil daje 40.000 KM

 Za praksom kolega iz Parlamenta BiH i suzdržavanja nabavke novih automobila neće posegnuti Narodna skupština RS, kojom rukovodi Nedeljko Čubrilović, a koja ima najveći vozni park.

 “Parlament Srpske ima 22 vozila, a najskuplje je “škoda oktavija”, čija je vrijednost 40.000 maraka i koju koristi predsjednik Narodne skupštine RS Nedeljko Čubrilović” saopštili su za CAPITAL iz Odsjeka za odnose sa javnošću Narodne skupštine RS.

Iako ima najveći vozni park, Narodnu skupštinu RS to ne sprečava da ove godine utroši dodatnih 40.000 KM za kupovinu još jednog automobila.

Dva doma Parlamenta FBiH imaju 12 vozila 

Parlament Federacije BiH ima najmanje automobila, odnosno 12, od kojih je sedam na raspolaganju Predstavničkom domu, a pet Domu naroda.

Iz Predstavničkog doma nisu naveli da li će ove godine obnavljati svoj vozni park, dok su u Domu naroda Parlamenta FBiH naveli da ove godine neće izdajati novac za nabavku novih automobila.

 Štednju pominju, ali je ne primjenjuju

“Za održavanje vozila, nabavku goriva, putovanja i plaćanje privatnih automobila za službene potrebe nema štednje”, u glas su se složile Parlamentarna skupština BiH i Narodna skupština RS.

Parlament BiH je u 2016. godini za održavanje voznog parka izdvojio 27.877 maraka, dok je za gorivo utrošeno 60.910 KM.

Ni po jednoj stavci Parlamentarna skupština ne planira da preuzme štednju u ovoj godini jer je za ove namjene predvidjela mnogo više novca, tačnije, za održavanje 50.000, a gorivo čak 96.000 maraka.

Zaposleni u Parlamentu BiH koriste službena vozila i nakon radnog vremena i to uz pisani zahtjev i odobrenje sekretara Zajedničke službe Sekretarijata Parlamentarne skupštine BiH.

“Od ove mjere izuzeti su članovi Kolegijuma oba doma, koji imaju pravo da raspolažu službenim vozilom 24 sata” kažu za CAPITAL u Parlamentarnoj skupštini BiH.

Ova institucija ne planira da povuče ručnu ni po pitanju troškova prevoza u zemlji javnim prevozom, jer je za te namjene u prošloj godini iskeširano 9.817 maraka, dok je ove godine za te troškove rezervisano 26.000 KM.

Ista situacija planirana je i u pogledu troškova putovanja ličnim automobilom, za koje je u 2016. izdvojeno 99.000 maraka, dok je u ovoj planirano 121.000 KM.

U Narodnoj skupštini RS kazali su da su zbog starosti voznog parka u 2016. godini za servisiranje vozila izdvojili 43.447 maraka.

“Pet vozila je bilo staro oko deset godina zbog čega se krajem prošle godine ušlo u nabavku novih”  kazali su u Narodnoj skupštini RS.

Naglasili su da su troškovi goriva lani iskazani u iznosu od 80.643 marke, dok je u ovoj godini za te namjene planirano nešto više novca, tačnije 85.000 maraka.

Zaposleni službena vozila ove institucije koriste i nakon radnog vremena ako postoje zadaci Službe Narodne skupštine RS planirani poslije 16 časova.

“Prema Pravilniku narodni poslanik ili član radnog tijela koji dolazi na zasjedanje Narodne skupštine RS ili radnih tijela ili pak prilikom obavljanja drugih službenih aktivnosti koristi vlastito vozilo i pripada mu naknada troškova u visini od 15 odsto od cijene litra pogonskog goriva po pređenom kilometru puta” kazali su NS RS.

Naglasili su i da Narodna skupština RS ima Pravilnik o uslovima i načinu korištenja službenih vozila po kojem pravo stalnog korištenja ima predsjednik, potpredsjednici, generalni sekretar, klubovi poslanika s tim što  klub koji ima deset i više poslanika ima pravo na stalno korištenje dva sluzbena vozila.

Uvijek isti dobavljači

Službene automobile zakonodavna vlast u BiH nabavlja putem javnih nabavki, ali formalno, jer je evidentno da su u proteklih deset godina na tenderima uglavnom pobjeđivale iste firme. Ključni dobavljači automobila parlamenata BiH i Federacije BiH u proteklih deset godina bile su sarajevske auto kuće “ASA PVA“, “AC QUATRO“, ali i “PARTS” i “Jelić” iz Širokog Brijega, te “M.R.M.” – Eksport –  import iz Ljubuškog.    

Na tenderima za nabavku automobila u Narodnoj skupštini RS u proteklih deset godina najčešće su pobjeđivale banjalučke auto-kuće “Auto union”, “Autokomerc”, te “AC stor”.  

Ćavar: Vlasti da odgovaraju za svaku utrošenu marku

Projekt menadžer Centra civilnih inicijativa (CCI) Ivica Ćavar rekao je da bi oni koji su odgovorni za trošenje novca poreskih obveznika trebali imati u vidu da skoro jedna petina građana BiH živi na granici ekstremnog siromaštva.

“BiH ima više od pola miliona nezaposlenih i socijalne pomoći su na minimumu. S druge strane naši paralamentarci na svim nivoima, posebno na državnom imaju enormno visoka primanja. Njihove zarade nisu srazmjerne ukupnoj situaciji i rezultatima koje ostvaruju te institucije. Čudno je i kako se novac uvijek nekako namakne i pronađe za nabavke novih automobila ali i druge troškove koje bi trebali značajno smanjiti u ovom vremenu u kojem se nalazi BiH” kazao je Ćavar za CAPITAL.

Naveo je i da bi predstavnici izvršne vlasti trebali preuzeti maksimalnu odgovornost za svaku utrošenu marku za nabavku automobila.

“Kod nas je institut odgovornosti još uvijek nepoznanica. Kada bi samo neko za jednu jednu utrošenu marku mimo zakona poreskih obveznika odgovarao onda bi to bio početak kraja te priče, jer bi se ubuduće teško ko usudio da troši nenamjenski i protivzakonito novac stanovnika. Nepoznato je da je iko ikada odgovarao za takve stvari”  naglasio je Ćavar i poručio još jednom predstavnicima zakonodavne vlasti da racionalizuju sve troškove, a posebno za nabavku automobila.

Tri mjeseca prebrojavali automobile

Parlamenti Federacije BiH, kojima smo pitanja uputili 31. januara ove godine i naveli da nam informacije trebaju najkasnije za pet dana, odgovore su poslali tek nakon 55 dana, odnosno 99 dana!!!

Iako smo tek nakon tri i po mjeseca dobili odgovore, oni su bili nepotpuni, a na pojedina pitanja nisu ni odgovorili.

Tako je Dom naroda Parlamenta FBiH, koji je odgovore proslijedio 9. maja naveo da je za održavanje automobila i gorivo u prošloj godini utrošio 7.514 maraka, odnosno 8.447 maraka. Planove za iste troškove u ovoj godini nisu saopštili.

Ista situacija je i kada je riječ o pitanju koje se odnosilo na troškove za korištenje vlastitog automobila u službene svrhe, gdje su naveli da je za te namjene u 2016. utrošeno 2.080 maraka, dok na drugi dio pitanja, odnosno, koliko je na ove namjene planirano u ovoj godini nisu otkrili.

Pitanje da li imaju pravilnik o upotrebi službenih automobila su u svojim odgovorima jednostavno ignorisali.

Situacija je još i gora kada je u pitanju Predstavnički dom Parlamenta Federacije BiH, jer su samo 27. marta poslali skeniranu tabelu na kojoj je navedeno da imaju sedam automobila i koje su godine proizvodnje. Ova tabela proslijeđena je tek nakon 55 dana čekanja odgovora, a na ostalih sedam pitanja nisu odgovorili ni do danas.

Služba Narodne skupštine RS je bila jedina efikasna i dostavila podatke u zahtjevanom roku.

Pavlović: Puno i za Dubai, a ne za BiH

Ekonomski analitičar Zoran Pavlović rekao je da ljudi koji vode institucije u BiH prosto životno smatraju da su uposlenici bogate, a ne siromašne zemlje.

“Da razumiju stepen sirotinje i bijede domaćinstava u BiH onda bi se ponašali racionalnije. No, međutim to njih ne interesuju i smatraju da su zaslužni građani, a koliki je njihov doprinos je manje važno. U interesu im je da naplate sve one beneficije za koje smatraju da im pripadaju bez obzira koliko su sami doprinijeli tome da se stvori nova vrijednost ili ne” kazao je Pavlović za CAPITAL.

Ocijenio je da kada bi se u BiH sabrala sva službena vozila i troškovi koji na osnovu toga nastaju, to bi bilo puno i za Dubai, a ne za BiH.

“To čigledno nikome teško ne pada. O uštedama se ne razmišlja, bez obzira što su budžeti u deficitu i što predstavnici vlasti ne znaju kako da vrate i dospjele tekuće dugove i obaveze” kazao je Pavlović.

Koji političari u BiH na posao idu pješke?

Kada su benzin i gume „mišelinke“ u pitanju politički obraz spasava tek nekolicina, kako to obično i biva. Tek desetak političara u BiH priznaje da na posao ide pješke i da tek u izuzetnim prilikama koriste službene automobile.

Najpoznatiji politički pješak u RS bez sumnje je ministar pravde RS Anton Kasipović koji već godinama pješači do posla. Kasipović kaže da na posao ide pješice otkako je počeo da radi u Vladi RS.

„Mislim da je to sasvim normalan potez i ne vidim u tome ništa ekskluzivno. I vi novinari idete pješke na posao i ne vidim neku veliku razliku između vas i mene. Znam i neke hirurge koji na posao idu pješke, a onda ulaze u salu i operišu mozak. Ako može on da pješači, može i političar“, kaže Kasipović dodajući  niko neće biti bolji ministar samo zato što se vozim u autu.

Predsjedavajući Kluba poslanika SBB-a u Predstavničkom domu Parlamenta BiH Mirsad Đonlagić jedan je od rijetkih poslanika i političara koji se voze gradskim prijevozom.

„Za mene je to sasvim normalna stvar. Redovno na posao u Sarajevu koristim gradski prijevoz, a također i kod kuće u Tuzli. Osim što tu vrstu prijevoza smatram ugodnim, volim usput oslušnuti i šta građani govore, a nerijetko s njima razmijenim i mišljenje o brojnim temama“, kaže Đonlagić.

Poslanik Naše stranke u Predstavničkom domu Denis Gratz ističe da je pješak. Taksi koristi tek kada žuri i kada treba stići na neki sastanak.

Poslanik SBB-a Damir Arnaut kaže da na posao isključivo ide pješke.

„To je prilika da posložim prioritete za taj dan, a nerijetko i da porazgovaram sa građanima. Često na semaforu preko puta Alipašine džamije sretnem kolege Maria Nenadića i Vedrana Mulabdića koji su takođe pješaci“, kazao je Arnaut za Dnevni Avaz.

 

Redakcija CAPITAL-a

Tekst je proizveden u okviru medijskog pool-a Mreže ACCOUNT (Antikorupcijska mreža organizacija civilnog društva)

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
izbor izdvajamo limuzine narodna skupstina rs parlament fbih parlamentarna skupstina bih parlamenti vazno vozila
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKurs dinara 122,82
Sljedeći članak Na prodaju pet hotela na Jahorini

Povezani članci

Capital teme 07 minuta čitanja

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

Capital teme 03 minute čitanja

Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:3107 minuta čitanja

Istraživanje Tehnološkog fakulteta u Zvorniku kaže da alkalitet crvenog mulja predstavlja vrlo ozbiljan problem

Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

5. Decembra 2025. — 13:05

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:24

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.