Capital.ba

Isti fiksni, druga mreža od 2013.

25.09.2011. / 8:10

BEOGRAD,  Poslije mogućnosti da prenesu broj mobilnog telefona, građani Srbije će tu opciju imati od 1. decembra 2012. i za brojeve u fiksnoj telefoniji, kažu u Ratel-u.

S obzorom na to da je i uvođenje promjene mobilnog operatera kasnilo više mjeseci, realno je očekivati i da nova usluga ne bude dostupna prije 2013.

Republička agencija za elektronske komunikacije (Ratel) nedavno je usvojila pravilnik kojim se propisuju uslovi koje treba da ispune operatori i pretplatnici u tom postupku, izjavio je direktor Ratela Milan Janković.

Kako je Janković rekao, operatori koji za sada pružaju usluge fiksne telefonije, a to su pored Telekoma, Orion i Telenor, imaće dovoljno vremena da se pripreme za uvođenje ove usluge.

Janković je dodao da prenos broja neće biti moguć van geografskog pristupnog koda, tačnije korisnici neće moći da prenose broj van zone nekog pozivnog broja. Prema odredbama Pravilnika, podnošenjem zahtjeva korisnik se, između ostalog, obavezuje da će izmiriti sve obaveze prema prethodnom operatoru, za šta ima najmanje osam dana.

U suprotnom novi operator može da suspenduje pozive mjesec dana, a potom i da isključi broj ukoliko nisu izmirena zaostala dugovanja.

Provjera da li su ispunjeni uslovi za prenos broja ne može trajati duže od tri radna dana, a ukoliko je korisnik zahtjevao i potpuno rasčlanjenje pristupa lokalnoj petlji, operatori su u obavezi da oba zahtjeva izvrše u roku od 30 dana.

Operatori moraju da obezbjede prenos broja uz istovremeno pružanje usluga kada to zahtjevaju nadležni državni organi, bolnice i druge ustanove, a prenos treba da bude izvršen u vrijeme najmanje poslovne aktivnosti pretplatnika.

Prenos broja može da se odbije, ukoliko je, između ostalog, zahtjev podnjelo neovlašćeno lice, ukoliko postoje neizmerena dugovanja pretplatnika, ukoliko je broj već u postupku prenosa ili je pretplatnik u novoj mreži manje od šest mjeseci.

U slučaju da zatraženi broj ne može da bude prenet, prvobitni operator će o razlozima obavestiti centralnu bazu, operatora primaoca broja i pretplatnika u roku od tri radna dana od dana prijema zahtjeva.

Matični operator broja ostaje zadužen za dodeljeni broj i kada se on prenese kod drugog, a za to plaća odgovarajuću naknadu koja je propisana opštim aktom Ratel.

Novi operator je dužan da matičnom operatoru plaća godišnju naknadu za svaki preneti broj, srazmerno broju dana u godini koliko se dugo prenjeti broj koristi.

Pretplatnik koji je zamjenio operatora, ne može ponovo da traži prenos istog broja u periodu kraćem od šest mjeseci, a takođe ne može da zahtjeva prenošenje dodatnih usluga koje je imao kod prethodnog operatora. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!