Capital.ba

Guglov brend vrijedi 100 milijardi dolara

05.05.2009. / 17:58

googleLONDON, Vrh ljestvice najskupljih svjetskih robnih marki već treću godinu za redom drži internet pretraživač Gugl, čija je vrijednost dostigla 100 milijardi dolara.
Tačno polovina najjačih svjetskih brendova je iz SAD, a američku „vladavinu“ u prvih deset narušavaju samo dva mobilna operatera – kineski “Čajna mobajl” na sedmom i britanski Vodafon na devetom mjestu.

Evropa je daleko iza. Druga najuspješnija država – Njemačka, među sto najvrednijih marki ima samo deset predstavnika. Cijela Evropa sa brendovima vrijednim ukupno 494 milijarde dolara, za Amerikom zaostaje za više od polovine.

Među prvih deset – šest je iz IT oblasti. Na drugom mjestu nalazi se Majkrosoft, a tu su još i IBM, Epl i Vodafon, koji je ujedno i najbolje pozicioniran evropski brend. Na drugom mjestu evropskih brendova je finski proizvođač mobilnih telefona Nokija (13. mjesto na zajedničkoj listi), a na četvrtom (19) je njemačka IT firma SAP.

Monotoniju informacionih tehnologija, među deset najskupljih marki razbijaju “Koka kola” (3.mjesto) , MekDonalds (5.) “Dženeral elektrik” (8.) i Marlboro (10.).

Daleki istok, sa brendovima vrijednim 249 milijardi dolara je Aziju doveo na treće mjesto među kontinentima. Četiri kineske kompanije među prvih sto vrijede zajedno 113 milijardi dolara. Inače, prvi put je na listu ušla i jedna brazilska firma – banka “Bradesko”, vrijedna 6,57 milijardi dolara.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!