Capital.ba

Gugl napada Fejsbuk

02.07.2011. / 11:50

NJUJORK, Gugl je predstavio svoj novi “proizvod” – Google + i to je do sada najambiciozniji pokušaj ovog internetskog diva da se ubaci na prostor društvenih mreža.

Google+ je za sada dostupan samo u test-verziji i to samo ograničenom broju korisnika. Ali interes koji je izazvao do sada najambiciozniji izlet Gugla u svijet društvenih mreža je ogroman.

Njegov centralni element se zove “Circles”. Radi se o grupama koje korisnik može sam da definiše i sa njima dijeli sadržaje koje želi.

“Vjerujemo da ljudi komuniciraju mnogo diferenciranije”, napisao je Guglov menadžer Vic Gundotra na blogu povodom starta nove mreže.

Čovjek koji je u Guglu zadužen za ovo područje tvrdi da druge društvene mreže ne daju korisnicima mogućnost da određene informacije dijeli samo sa određenim brojem ljudi.

To bi u ovom novom Guglovom “proizvodu” trebalo da bude drugačije: ono što želite da podjelite sa porodicom, ne moraju znati kolege sa posla. A, ljudi sa kojima se družite preko sporta ili nekog drugog hobija, ne moraju da znaju šta se događa u vašem ljubavnom životu.

Kod drugih društvenih mreža su sve poruke i informacije koje objavite na svom profilu vidljive za sve “Prijatelje”, bez jasnog diferenciranja.

Google+ nudi i novu videočet funkciju pod imenom “Hangout”. Ona omogućava da 10 članova grupe istovremeno razgovara – pod uslovom da svi imaju brzu internetsku vezu. Tu je i funkcija “Huddle” pogodna za obavještavanje grupe.

Nakon neuspjeha projekata Google Buž i Google Wawe, ovo je novi pokušaj kompanije iz Kalifornije da se uključi na tržište društvenih mreža, što joj je preko potrebno, naveo je njemački državni radio “Dojče vele”.

Decembra prošle godine, firma za istraživanje tržišta Ekspirian hitvajz objavila je cifre koje su vjerovatno smrknule lica menadžera u centrali Gugla: one su pokazale da je Fejsbuk ukrao Guglu prvo mjesto na listi najomiljenijih američkih internetskih stranica.

Sa 8,9 odsto od svih posjeta stranicama na Internetu, Fejsbuk uvjerljivo prednjači pred vlasnikom popularnog pretraživača koji ima 7,2 odsto posjeta.

Ta činjenica je opasna, jer ona znači da bi Gugl mogao da izgubi status najvažnije platforme za pristup internetu. Problem je i to što pretraživači mogu da pretražuju čitav internet, ali su iz društvenih mreža uglavnom isključeni. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!