Capital.ba

GSP: Vožnja po staroj cijeni

24.08.2011. / 9:00

BEOGRAD, Beograđani će od ponedjeljka moći da kupe nove elektronske „smart karte“ za gradski prevoz koje će važiti u vozilima GSP „Beograd“, „Laste“, „BG voza“ i kod privatnih prevoznika. Svi građani Srbije koji imaju povlastice, a prema evidenciji Direkcije za javni prevoz njih je oko 450.000, imaju rok da ih zamijene do kraja godine kada se očekuje da novi sistem bude pušten u rad.
Prema najavama nadležnih, koje su se mogle čuti u utorak prilikom predstavljanja novog sistema „Bus plus“, tarifni sistem u javnom gradskom prevozu Srbije ostaće isti i cijene se neće mijenjati šest mjeseci nakon njegovog uvođenja.
Gradski menadžer Aleksandar Bijelić podsjetio je da je Beograd u proteklom periodu obnovio vozni park sa 83 nova klimatizovana niskopodna trolejbusa, nabavio nove tramvaje koji će od septembra početi da saobraćaju gradskim ulicama, a klimatizovano je i oko 300 vozila gradskog i privatnih prevoznika. Takođe, projektom „BG voz“ uključena je i željeznica u sistem javnog prevoza.
– Sve su to značajni koraci kako bi uslugu u gradskom prevozu podigli na viši nivo, a jedno od poboljšanja je i uvođenje novog sistema naplate i kontrole u javnom prevozu – objasnio je Bijelić. – Grad je obezbijedio najnoviju tehnologiju, obavio edukaciju osoblja i očekujemo da pored 1.660 vozila koja dnevno funkcionišu u sistemu javnog prevoza dobijemo i instrumente za optimizaciju ovog broja. Ovim sistemom obezbijedićemo veću sigurnost, kako putnika tako i vozača i svih koji pružaju ovu uslugu, dobićemo precizne podatke gdje se u svakom trenutku koje vozilo nalazi, koliko je određena linija opterećena, da li postoje problemi i koju liniju treba pojačati ili joj smanjiti frekvenciju.
Gradski menadžer je dodao da je cilj svega smanjenje troškova prevoza, a povećanje efikasnosti, jer grad godišnje kroz subvencije za ovaj sistem izdvaja 50 miliona evra.
Srce sistema biće Operativno-kontrolni centar kojim će upravljati Direkcija za javni prevoz. Ona će brinuti o broju autobusa, njihovoj usklađenosti, opterećenosti i frekventnosti linija. Razvojem ovog sistema sugrađanima će biti omogućeno da dobiju i informacije o vremenu čekanja na sljedeće vozilo, kašnjenju i opterećenosti pojedinih linija. Sistemom elektronskih karata omogućiće se povećanje sa sadašnjih 25 do 30 mjesta za kupovinu pretplatnih karata na više od 800 prodajnih mjesta.
Novi sistem, koji se primjenjuje i u većini evropskih metropola, predviđa četiri vrste karata. Građanima će biti na raspolaganju personalizovane beskontaktne elektronske karte, poput sadašnjih markica, koje će sadržati ime i fotografiju korisnika, i nepersonalizovane elektronske karte koje će se uplatom dopunjavati i neće važiti na ime.
U prodaji će se naći i papirna beskontaktna karta, namijenjena za povremene korisnike javnog prevoza, ali i pojedinačna papirna karta za jednu vožnju koja će se prodavati isključivo kod vozača.
– U novi sistem od jeseni će biti uključeni svi prevoznici, GSP, privatni prevoznici i željeznica – istakao je Goran Stanojević, pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz Srbije. – Sistem ima dva podsistema, za upravljanje vozilima i informisanje putnika i drugi koji se odnosi na karte za prevoz. – Sve informacije koristiće se za planiranje mreže linija, redova vožnje i tarifne politike. Sistem će onemogućiti zloupotrebe, prevare, falsifikovanje karata, neplaćanje prevoza i efikasno davati informacije o kontroli prihoda.
Menadžer sistema „Bus plus“, Veljko Vlahović, dodao je da će se nove karte očitavati na „validatorima“ koji se trenutno ugrađuju u sva vozila i služe za kontrolu i naplatu beskontaktnih kartica. Putnici će prilikom ulaska u autobus ovjeravati kartu tako što će je približiti na dva ili tri centimetra od uređaja. Cijeli proces će da traje manje od sekunde, tako da novi sistem neće usporiti saobraćaj, a kao i do sada, postojaće kontrolori i komunalni policajci.

PRODAJNA MJESTA
Korisnici će za vađenje personalizovanih i nepersonalizovanih karata morati da izdvoje 250 dinara, kao i do sada za markicu, dok će izdavanje same papirne „smart karte“ koštati 40 dinara, a putnici će na nju moći da uplate maksimalno 500 dinara za vožnju. Sve tri navedene vrste karata važiće tri godine.
Personalizovane karte izdavaće se i dopunjavati na 24 mjesta, među kojima su neka od dosadašnjih prodajnih mesta GSP i „Laste“, kao i prodavnice „Tempo“ na Vilinim vodama i Autoputu i filijale MTS i „Erste banke“. Dopuna i izdavanje nepersonalizovanih elektronskih karata i papirnih elektronskih karata biće dostupna na 800 mjesta širom Beograda. Novosti

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!