Capital.ba

Gluhaković: Mnogo urađeno na zaštiti potrošačkih prava

15.03.2018. / 12:45

BANJALUKA, Ministar trgovine i turizma Republike Srpske Predrag Gluhaković rekao je da je od usvajanja Zakona o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj 2012. godine do danas mnogo urađeno na zaštiti potrošačkih prava, kao i na obrazovanju potrošača u Srpskoj.

“U zaštiti potrošačkih prava najvažnije je da se stekne znanje šta je potrebno preduzeti kako potrošač na bilo koji način ne bi bio doveden u zabludu u odnosima sa trgovcima i davaocima usluga, te kako bi se spriječio bilo kakav oblik zloupotrebe”, istakao je Gluhaković danas u Banjaluci povodom obilježavanja 15. marta-Svjetskog dana prava potrošača.

Gluhaković je rekao da je finansijskom podrškom Ministarstva za osnivanje i rad udruženja potrošača u Banjaluci, Prijedoru, Doboju, Trebinju, Bijeljini, Istočnom Sarajevu i Šekovićima postignuta teritorijalna pokrivenost Srpske u zaštiti potrošača.

To je, kako je naglasio, pomoglo da različite teme iz oblasti zaštite potrošačkih prava, putem konferencija, okruglih stolova, radionica i medijskih aktivnosti, budu približene i objašnjene potrošačima u lokalnim zajednicama.

Gluhaković je naveo da su projektne aktivnosti udruženja važan dio u obrazovanju potrošača, jer doprinose jačanju svijesti i većem nivou znanja o pravima, te da Ministarstvo trgovine i turizma svake godine finansijski podržava projekte udruženja koji su usmjereni na različite oblasti zaštite, od usluga od opšteg ekonomskog interesa, do garancije za proizvod ili uslugu i zaštite bezbjednosti i života ljudi.

Ministarstvo trgovine i turizma Srpske obilježilo je danas Svjetski dan prava potrošača podjelom promotivnog materijala potrošačima u trgovačkom centru “Tropik”u Banjaluci, saopšteno je iz resornog ministarstva.

Promotivni materijal u kome su sadržana osnovna potrošačka prava i detaljno opisani načini ostvarivanja prava, podijeljen je s ciljem boljeg informisanja potrošača i ostvarivanja većeg nivoa zaštite prava u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj.

U Ministarstvu trgovine i turizma Republike Srpske podsjećaju, da svake godine 15. marta obilježavaju Svjetski dan prava potrošača kako bi se ukazalo na značaj zaštite potrošačkih prava u Republici Srpskoj.

Svjetski dan prava potrošača prilika je i da se istakne da su svakodnevne aktivnosti Ministarstva, koje su usmjerene na zaštitu prava potrošača, do sada imale značajne efekte iskazane kroz viši stepen primjene Zakona o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj.

Primjenom Zakona, potrošačima je omogućeno da svoja prava mogu ostvariti i zaštititi u slučajevima nepoštene, nesavjesne i neetičke poslovne prakse koja je zastupljena putem različitih vidova prodaje proizvoda i usluga, dodaje se u saopštenju.

Svjetski dan prava potrošača prvi je put obilježen 15. marta 1983. godine i od tada se koristi kao važna prilika za pokretanje različitih kampanja.

Svjetski dan prava potrošača je i proslava solidarnosti u okviru međunarodnog pokreta potrošača koji ima zadatak da promoviše osnovna prava svih potrošača, zahtijeva poštovanje i zaštitu tih prava, te protestuje protiv zloupotreba tržišta. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!