Capital.ba

FIS Vitez dominira među mješovitim trgovcima u BiH

31.01.2018. / 8:15

VITEZ, Domaći trgovački lanac FIS iz Viteza dominira u mješovitoj trgovačkoj maloprodaji u Bosni i Hercegovini, eBay je vodeći u internet prodaji, dok je Avon dominantan u direktnoj prodaji, nalazi su istraživanja Euromonitora. 


U 2017. FIS, pionir robnih kuća u Bosni i Hercegovini, ponovo je otkrio nekada popularne formate i prilagodio ga savremenim potrebama potrošača u zemlji, oslanjajući se na veliki prodajni prostor za ponudu potrošačima “sve na jednom mjestu” za sve njihove potrebe za prehrambenim i neprehrambenim proizvodima, navodi Euromonitor u analizi.

Ipak, najveći rast kod mješovitih maloprodajnih kuća u 2017. godini imao je Studio Moderna.

Mješoviti trgovci na malo u Bosni i Hercegovini su gotovo u potpunosti naseljeni domaćim trgovcima na malo. U ovim formama postoji malo direktne konkurencije između igrača, pošto su trgovine prilično heterogene i geografski raspršene, dodaje se u analizi.

Glavna opasnost za buduće rezultate mješovitih trgovaca u Bosni i Hercegovini je u činjenici da su vodeće kompanije u formatu prve generacije porodičnih biznisa još uvijek vrlo nestandardizirane i nemaju spremnosti da se takmiče protiv profesionlnije orijentisanih međunarodnih i regionalnih lanaca koji će sve više ciljati istu bazu klijenata u narednom periodu.

Činjenica da vodeći igrači FIS i Robot sve više pomjeraju svoj investicioni fokus sa maloprodaje ka proizvodnji, turizmu ili nekretninama potvrđuje da se suočavaju sa nedostatkom vizije u pogledu budućeg razvoja svojih maloprodajnih lanaca, ocjenjuje Euromonitor.

EBay je ostao jak lider u maloprodaji na internetu u BiH u 2017. godini, uprkos restriktivnim politikama prekogranične trgovine koje se odnose na robu koja je naručena putem interneta.

Ključ za njegovu popularnost je superiorna količina proizvoda u ponudi u poređenju sa bilo kojom drugom maloprodajom, praćena solidnom podrškom u smislu pregleda, dodatnih usluga i preporuka proizvoda.

U 2017. godine odjeća i obuća preuzela je od potrošačke elektronike ulogu najvećeg izvora prihoda internet prodavaca u Bosni i Hercegovini.

Veliki broj domaćih specijalista za odjeću i obuću i prodavnica sportske opreme pokrenuo je svoje Internet maloprodajne platforme, koristeći ih za upravljanje zalihama, te povećavaju prodaju čestim popustima koji se odnose samo na potrošače koji kupuju online, konstatuje Euromonitor.

U direktnoj prodaji, Avon je svoj udio povećao te je ovaj kozmetički brend imao više od polovine cjelokupne vrijednosti prodaje.

Avonov glavni konkurent u direktnoj prodaji proizvoda za ljepotu i ličnu zaštitu – Oriflame – nije držao korak u prvoj polovini perioda pregleda, želeći da svojim proizvodima postane superiorniji u kvalitetu, dok je fokus potrošača na pristupačnosti i raznovrsnosti, zaključuje Euromonitor. Indikator.ba

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!