Capital.ba

Evropska prodaja novih automobila smanjena

15.11.2008. / 8:19

BRISEL, Prodaja novih kola u Evropi u oktobru smanjena je 14,5 odsto, na nešto više od 1,31 miliona vozila, dok su za deset mjeseci isporuke smanjene 5,4 odsto u odnosu na isti period prošle godine, saopštilo je juče Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) u Briselu.
 Evropska prodaja automobila bilježi pad već šesti uzastopni mjesec, što odražava duboke korjene finansijske i ekonomske krize, navodi se u izvještaju ACEA koje prati promet automobila u 28 zemalja, u 27 članica Evropske unije, bez  Kipra i Malte, ali sa Islandom, Norveškom i Švajcarskom.
 Jedino je austrijsko tržište izbeglo pad prodaje, dok su Irska i Španija zabilježile drastično smanjenje isporuka od 54,6, odnosno 40 odsto u oktobru, u poređenju sa istim mjesecom 2007.
 Podaci španske prodaje su na najnižem nivou u posljednjih 13 godina.
 Činjenice o krizi auto-industrije i lošoj prodaji objavljene su u danu u kome mnogobrojni podaci o stanju privrede pokazuju da se 15 zemalja članica evro-zone zvanično nalazi u recesiji, navode analitičari.
 Prošlog mjeseca, svjetski gigant u proizvodnji čelika “Arselor Mital” objavio je da je ugasio na desetine željezara širom Evrope u prethodnih  pola godine, kao odgovor na oštar pad tražnje od krizom uzdrmanih proizvođača automobila, podsjećaju svjetske agencije.
 Francuski proizvođač kola “Pežo-citroen” (Peugot-citroen) najavio je smanjivanje proizvodnje za 30 odsto zbog kolapsa evropske prodaje, dok će  “Reno” privremeno zaključati kapije jednom broju pogona u Francuskoj i Evropi zbog pada privredne aktivnosti izazvane finansijskom krizom.
 Podaci o prodaji novih kola su nešto manje crni u novoprimljenim članicama Evropske unije, među kojima su, uglavnom, istočno-evropske zemlje, gde su isporuke smanjene samo 3,3 odsto u oktobru, navodi ACEA.
 U Poljskoj, na primjer, prodaja je minulog mjeseca čak porasla 12,3 odsto, u odnosu na oktobar 2007.
 Svi glavni veliki svjetski proizvođač kola takođe bilježe sunovrat prodaje.
 Američki “Krajsler”, relativno manji igrač Evropi, zabeležio je pad od čak 49,4 odsto, dok je “Dženeral motors” (GM), najveći američki proizvođač, u oktobru ostvario za 25 odsto manju prodaju nego prošle godine.
 Najviše automobila u Evropi u oktobru je prodao njemački “Folksvagen” (Volkswagen), oko 250.000 jedinica, ali je to za 7,6 odsto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!