Capital.ba

Elektronski potpis eliminiše šalter

24.07.2016. / 7:30

BANJALUKA, Poreska uprava RS objavila je da je počelo sa radom njeno sertifikaciono tijelo i da je počela sa izdavanjem elektronskih sertifikata poreskim obveznicima, što će privrednicima i institucijama olakšati poslovanje i rad, a građanima omogućiti da izbjegnu stajanje na šalterima.poreska uprava RS

U Poreskoj upravi ističu da je uspostavljanjem sertifikacionog tijela omogućena prva usluga koja će koristiti elektronski potpis.

– Doradom aplikacije PPO za elektronsko podnošenje poreskih prijava, obrazac 1002 za porez po odbitku, omogućeno je da se navedena poreska prijava ubuduće može slati potpisana elektronskim potpisom izdatim od strane sertifikacionog tijela Poreske uprave RS. U tom slučaju, potpisivanjem poreske prijave elektronskim potpisom, poreski obveznici neće biti dužni da kod Poreske uprave vrše ovjeru osnovnog lista navedenog obrasca – objasnila je direktor Poreske uprave RS Zora Vidović.

Prijem i obrada zahtjeva za izdavanje elektronskih sertifikata i popratne dokumentacije i potpisivanje ugovora o pružanju usluga sertifikacije biće obavljano u područnim jedinicama Poreske uprave RS. Izdavanje digitalnih sertifikata za poreske obveznike i građane je potpuno besplatno.

– Pozivamo sve poreske obveznike da podnesu zahtjev za izdavanje besplatnih elektronskih sertifikata i na taj način maksimalno iskoriste pogodnosti elektronske komunikacije sa Poreskom upravom RS – istakla je Vidovićeva.

Direktor Privredne komore RS Dragica Ristić je rekla da je za pohvalu insistiranje Poreske uprave na tome da se privrednicima maksimalno olakša komunikacija i ubrza proces podnošenja poreskih prijava.

– Privrednici su u prilici da u svakodnevnom radu u značajnoj mjeri koriste informacione tehnologije, a kako je vrijeme u poslovanju dragocjeno, elektronska sertifikacija će im mnogo značiti – kazala je Ristićeva.

Ona je navela da je Privredna komora spremna na punu saradnju sa Poreskom upravom u promociji i obuci privrednika da bi ih što više podnijelo zahtjev za elektronsku sertifikaciju.

– Jedino na taj način možemo doprinijeti efikasnijem poslovanju privrednika, jer je ušteda vremena veoma važan faktor u poslovanju. Elektronska sertifikacija će ujedno rasteretiti i Poresku upravu, dok će s druge strane poreski obveznici dobiti na vremenu i neće čekati na šalterima – naglasila je Ristićeva i dodala da je privrednicima potrebno predstaviti elektronsku sertifikaciju i prednosti koje ona pruža.

Zakon o elektronskom potpisu RS, koji je stupio na snagu 31. decembra 2015. godine, predviđa mogućnosti da i organi uprave budu nosioci elektronske sertifikacije.

Podaci maksimalno zaštićeni

Sertifikaciono tijelo Poreske uprave RS uspostavljeno je u okviru projekta reforme fiskalnog sektora koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj u BiH (USAID) i u saradnji sa Agencijom za informaciono društvo RS za potrebe elektronskog podnošenja poreskih prijava i razvoj elektronskih servisa.

– Tokom izrade projekta korišćeni su bezbjednosni standardi i kontrole posljednje generacije – istakli su u Poreskoj upravi RS. Glas Srpske

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!