Capital.ba

Đilas: Prvo mostovi, poslije i metro

03.12.2010. / 9:07

BEOGRAD, Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da bi most kod Ade krajem sljedeće godine mogao da bude stavljen u funkciju. Slijedi “kineski most”, a potom i metro.

On je zadovoljan dinamikom radova kod Ade, uprkos “ogromnim problemima sa neregulisanom imovinom i dvomjesečnim poplavama zbog kojih je gotovo stajalo gradilište”.

Na kritike da su, umjesto grandioznog, mogla da se sagrade tri skromnija, Đilas odgovara da “više nema snage da objašnjava da za 120 miliona evra, koliko košta most, nisu mogla da se naprave tri”.

“Svi koji neprestano govore o tome, obmanjuju građane”, naglašava on i dodaje da će samo rekonstrukcija Gazele, koja je nekoliko puta manja od mosta preko Ade, koštati najmanje 60 miliona evra.

“Mnogi u Srbiji vole da sjede u fotelji i mudruju: ‘Bolje da je bez pilona, trebalo je tamo, a ne ovdje, mogli smo tri manja…'”, kaže gradonačelnik i podsjeća da su se “svi izređali na vlasti u proteklih 40 godina i niko nije napravio nijedan most. Pustite da mi završimo bar jedan”.

“Stalno govorim da će svi gradski odbornici, i vlast i opozicija, jednog dana pričati unučićima da su sjedili u Skupštini kada je Beograd dobio prelijep most. Pa, dajte onda da svi zajedno podržimo nešto što je sigurno dobro za Beograd, da prestanemo da se djelimo. Nažalost, podjele su izgleda naš nacionalni sport”, smatra Đilas.

Govoreći o kašnjenju kineske strane sa dokumentacijom za izgradnju mosta Zemun – Borča, on navodi da su Kinezi djelimično nadoknadili kašnjenje i kaže da očekuje da će izgradnja početi na proljeće iduće godine, a most biti završen, prema ugovoru, na proljeće 2014.

Na pitanje šta će novo donijeti 2011. godina, kada je u pitanju izgradnja metroa, Đilas odgovara da je francuska vlada donijela odluku da nam donira tri miliona evra za izradu glavnog projekta metroa. “Nakon izrade glavnog projekta, raspisaćemo tender za izvođenje i započeti izgradnju prve linije. Istovremeno, radićemo projekat za drugu liniju prema Banovom brdu i Vidikovcu”, kaže on.

Đilas naglašava i da “metro nije projekat koji se gradi iz budžeta već iz kredita na 20-30 godina, sa velikim grejs-periodom i uz pomoć države. Kad počne prva linija da radi, ona će donositi novac”.

“Vjerujem da će Beograd, paralelno sa razvojem Srbije, biti u mogućnosti da kroz dvije godine krene u izgradnju. Ali, nećemo započeti radove, a da nemamo spremnu finansijsku konstrukciju”, dodaje on.

Nema para, nema posla za građevinu
Odgovarajući na kritike da je grad kriv što je propala građevinska sezona, Dragan Đilas kaže da Beograd primjenjuje zakon, a prema dozvolama koje su izdate u prethodnih 15 mjeseci, od kada je propis donijet, moglo bi da se izgradi skoro milion kvadrata stanova i poslovnog prostora u Beogradu! “Vrijednost tih nekretnina bila bi skoro dvije milijarde evra! Pa, da li iko vjeruje da u Beogradu u fiokama i bankama postoje pare da se kupe ti stanovi i taj poslovni prostor u tolikoj vrijednosti?! Zbog toga što tih para nema, građevinari će prestati da grade”, navodi on.  Novosti

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!