Capital.ba

Čubrilović: Željeznice tokom štrajka izgubile više od milion KM

19.02.2011. / 10:28

BANJALUKA, Štrajk radnika “Željeznica RS” prouzrokovao je velike gubitke, prije svega, za privredne subjekte sa kojima “Željeznice” imaju ugovore, a onda i direktne troškove koje je ovo preduzeće imalo i koji iznose nešto više od milion maraka.

Rekao je to u intervjuu za “Glas Srpske” ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović.
– Ipak, to su procjene koje ne govore o stvarnoj šteti, jer je ona sigurno mnogo veća – istakao je Čubrilović. Dodao je da nije tačno da je u prošloj godini zaposleno 1.000 radnika u ovom preduzeću.
– Međutim, u mjesecu pred izbore zaposleno je više od stotinu ljudi. To su nedopustive stvari koje se dešavaju, ali to je, prije svega, odgovornost menadžmenta – naglasio je Čubrilović.
* Radnici “Željeznica RS” okončali su višednevni štrajk. Imate li procjenu kolika je šteta nanesena privredi RS ovim štrajkom i da li je to moglo da se izbjegne?
ČUBRILOVIĆ: Sigurno je da je štrajk radnika “Željeznica” prouzrokovao velike gubitke, prije svega, za privredne subjekte sa kojima “Željeznice” imaju ugovore, a onda i direktne troškove koje je ovo preduzeće imalo i koji iznose nešto više od milion maraka. Ipak, to su procjene koje ne govore o stvarnoj šteti, jer je ona sigurno mnogo veća. Da li se štrajk mogao izbjeći je drugo pitanje. Bez podrške Vlade sigurno da “Željeznice” ne bi mogle da riješe sve probleme. Vlada je zaista preuzela velike obaveze i već smo preduzeli korake na koje smo se obavezali.
* Ima li Vlada novac da u budućem periodu pomogne “Željeznicama” i obezbijedi ono što je radnicima na pregovorima obećano?
ČUBRILOVIĆ:
Vlada će postupiti po potpisanom sporazumu. Sredstva će se iznaći na način kako je to definisano na pregovorima sa Sindikatom. Dugovanja “Željeznica” prema radnicima iznose 21 milion maraka, a Vlada će podržati isplatu razlike od 1.300.000 maraka, zatim obezbijediti kreditna sredstva za izmirenje oko 40 odsto ukupnih dugovanja prema radnicima i preuzećemo svoje obaveze koje su “Željeznice RS” izmirile prema “Željeznicama Hrvatske”, a koje iznose nešto manje od 1,5 miliona evra. To su finansijske obaveze, ali postoje i druge stvari kao što su poboljšanje naplate na željeznicama, omogućavanje što više posla koji po prirodi posla pripada “Željeznicama” i to ćemo raditi u saradnji sa njima.
* Opšta ocjena je da je stanje u “Željeznicama” teško i da je bilo prekomjernog zapošljavanja u ovom preduzeću. Ko je, prema Vašem mišljenju, odgovoran za to i hoće li neko snositi odgovornost za loše upravljanje “Željeznicama”?
ČUBRILOVIĆ:
Nisu tačne informacije da je u prošloj godini zaposleno 1.000 radnika u ovom preduzeću. Mi imamo po mjesecima precizne podatke kad je i koliko radnika zaposleno, a koliko je ostajalo bez posla. Imamo mjesece koji su karakteristični, a u mjesecu pred izbore zaposleno je više od stotinu ljudi. To su nedopustive stvari koje se dešavaju, ali ni Vlada ni resorno ministarstvo nisu imali uvid u to, niti su mogli da izvrše uticaj na to. Naravno da ima odgovornosti svih pomalo. To je jedan veliki sistem u kome se ne može iskontrolisati baš sve, ali to je, prije svega, odgovornost menadžmenta.
* Kada će biti raspisan tender za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj?
ČUBRILOVIĆ:
Ako sve bude teklo bez žalbi i dinamikom kojom je dogovoreno sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicionom bankom (EIB) negdje polovinom sedmog mjeseca možemo očekivati potpisivanje ugovora o izvođenju radova. S obzirom na to da je urađen veliki dio priprema, postoji potpuna spremnost da se uđe u pregovarački postupak. Bio je problem da se obezbijede finansijska sredstva i to je riješeno uz podršku EBRD-a i EIB-a. Raspisivanje tendera može se očekivati krajem marta.
* Konzorcijum G7 uputio je inicijativu za gradnju ovog puta. Koliko je realno očekivati da domaća preduzeća ispune uslove, posebno one koji se odnosne na obezbjeđenje finansija?
ČUBRILOVIĆ:
Dionicu Prnjavor – Doboj podijelili smo na četiri lota kako bi uslove približili domaćoj građevinskoj operativi i kako bi i oni mogli ravnopravno da učestvuju na ovom javnom pozivu. Ako dođe do međusobnog udruživanja mislimo da oni mogu bez problema da ispune te uslove i da budu povoljniji od drugih, jer su domaća preduzeća i imaju određene prednosti. Da li će ispuniti te uslove zavisi od njih, mi smo uradili što smo mogli.
* Da li je bilo interesa još nekih stranih firmi za ovaj projekat?
ČUBRILOVIĆ:
Ima mnogo stranih firmi koje se, prije svega, interesuju za koncesiju. Pravi interes će pokazati kada izuzmu tendersku dokumentaciju.
* Komunalna preduzeća imaju primjedbe na Zakon o poštanskim uslugama RS, jer tvrde da on daje monopol “Poštama RS”. Kako to komentarišete?
ČUBRILOVIĆ:
Udruženje komunalnih preduzeća poslalo je taj zakon na ocjenu ustavnosti. Mi smo obavezni da poštujemo Ustav, ali moram reći da smo u ovaj zakon ugradili evropske direktive i pozitivne zakonske propise koji vrijede u BiH i vjerujemo da će Ustavni sud odbaciti njihove primjedbe. Ukoliko one budu uvažene, mi smo obavezni da to poštujemo.
* Pojedini zvaničnici iz FBiH navode da je dodjeljivanje međunarodnog poštanskog koda RS uvod u destrukciju BiH. Kako to komentarišete?
ČUBRILOVIĆ: To se sad gleda politički, ali je činjenica da je ministar komunikacija i transporta BiH Rudo Vidović odlagao traženje koda za BiH. Svjetski poštanski savez je uvažio složenost BiH, u zakonu stoji da predstavljanje BiH u Svjetskom poštanskom savezu i drugim međunarodnim organizacijama mora osigurati potpunu ravnopravnost svih javnih poštanskih operatera u BiH, te da se zastupljenost poštanskih operatera koji djeluju u BiH u slobodnim međunarodnim asocijacijama ne smije na bilo koji način ograničavati. Ovdje je problem što su naše “Pošte” bile oštećene za finansijski dio od strane “Pošta BiH”. Prema informacijama menadžmenta naših “Pošta”, u svakoj podjeli bile su zakinute i mislim da je ovim samo ispoštovana jedna zakonska obaveza i da je sve ostalo prevođenje u domen politike. Mi ne mislimo da se ovdje treba politika miješati.
Banjaluka – Gradiška
* Najavili ste da bi do juna trebalo da bude završen autoput Banjaluka – Gradiška. Hoće li se taj rok ispoštovati?
ČUBRILOVIĆ
: Imamo uvjeravanja izvođača radova da će to biti u junu. Malo sporije ide preuzimanje posla od italijanskog izvođača “Vidoni”, koji treba da preuzme “Integral inženjering”, jer Italijani nisu ispunjavali uslove iz ugovora. Glas Srpske

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Čubrilović: Željeznice tokom štrajka izgubile više od milion KM

    1. nezaposlen

      može se to reći i ovako:
      http://www.youtube.com/watch?v=jvOUrECOvqQ

    2. glavonja

      Ministre, skokni malo do dionica pa da vidite kako ide izgradnja autoputa prema Gradisci, oce sigurno u 7 mjesecu zavrsiti ali koje godine hahahaha pa to ni Nostradamus ne bi mogao da prorekne ahhahahahahaha

    3. bosman

      Ministar treab vratiti u školu i učiti ga da ne laže

    4. lemi

      svi sada peru ruke. da je, kojom srecom, zeljeznica profitabilna, bila bi nagrada za najmenadzera, bla bla u medijima, svako bi se utrkivao da da izjavu itd.
      XXXXX

    5. Rile

      Gore navedenim citatom ministar direktno prebacuje odgovornost na menadžment, dakle i na Petka Stanojevića, tadašnjeg gen. direktora. Zato ga ja i pozivam da kaže koju riječ, ako smije, kad ga već ministar javno proziva.

    6. nezaposlen

      gluposti, ako je ODGOVORNOST, ko će da snosi sankcije? postoje li opšte sankcije za tako nešto? Čubrilović možda i nije imao koristi od tih zapošljavanja jer ŽRS su pod kontrolom SNSD-a, ali opet, teško je povjerovati da tadašnji ministar saobraćaja nije utrpao par desetak svojih zaslužnih “kadrova” iz DNS-a, koji su to zaradili uoči izbora!?
      Kako reče ministar, željeznice su jedno kompleksno preduzeće gdje je teško pohvatati ko šta radi i kako, tako da je očigledno da je ministar toga bio svjestan, kao i ostali, pa su to i koristili!

    7. Rile

      Petko, bivši direktoru, kako komentariete izjavu ministra:
      “Međutim, u mjesecu pred izbore zaposleno je više od stotinu ljudi. To su nedopustive stvari koje se dešavaju, ali to je, prije svega, ODGOVORNOST MENADŽMENTA– naglasio je Čubrilović.”