Capital.ba

Cijena nafte doprinijela uzletu poslovnih rezultata avioprevoznika

26.02.2016. / 20:17

avionKOPENHAGEN, Trenutne niske cijene nafte ponajviše koriste avio kompanijama, jer im je upravo to veliki ulazni trošak.

Tako su posljednji poslovni rezultati kompanije Air France-KLM, na radost ulagača u obveznice, potvrdili da su napori kompanije donijeli koristi, a cijena nafte im je dodatno išla na ruku. Iz Saxo Banke očekuju da će se isti pozitivan trend ponoviti i s nadolazećim rezultatima Lufthanse, tradicionalno još konkurentnijeg igrača od francusko-nholandske avio-kompanije

“Kompanija Air France – KLM izvijestila je o prvom godišnjem profitu nakon 2010. godine i za to su najzaslužniji restrukturiranje i rast prihoda, ostvareni u iznimno nepovoljnim ekonomskim i regulatornimuslovima, a doprinijela je naravno i cijena nafte koja pada iz kvartala u kvartal. Sljedeći mjesec na redu su rezultati Lufthanse i vjerujem da ćemo čitati jednake naslove”, smatra Michael Boye iz sektora za fiksne prinose u Saxo Banci.

“Prije samo nekoliko godina visoka cijena nafte unijela je ozbiljnu pomutnju i time još i više ubrzala nužne reforme u najvećoj troškovnoj stavci vodećih evropskih avioprevoznika, a to je ona vezana uz zaposlenike. No, za očekivati je da će se cijena nafte vratiti na prijašnje razine, pa im je troškovno olakšanje ipak samo privremeno”, ističu u Saxo Banci.

“Niko ne može znati sigurno i kada točno, ali cijena nafte će se vjerojatno oporaviti. Neprestana oštra cjenovna konkurencija među zračnim prijevoznicima iscrpiće trenutno ostvarenu prednost u poslovnim rezultatima zbog cijene nafte i aviokompanije će se vrlo brzo morati vratiti planovima ušteda i razmiricama sa sindikatima”, smatra M. Boye.

Najnoviji izvještaji pokazuju da je WTI tip nafte ponovno pod pritiskom, nakon što su Iran i Saudijska Arabija odbili rezanja u proizvodnji, pa su sve oči uprte u moguće smanjivanje vađenja nafte iz zemalja nečlanica OPEC-a, naročito u Sjevernoj Americi. Cijena nafte je naime toliko niska da samo povećana potražnja ili smanjenje proizvodnje mogu pospješiti njezin oporavak, pri čemu analitičari ne očekuju previše od rasta potražnje s obzirom na usporavanja u vodećim ekonomijama kao što su SAD i Kina, pa je smanjenje proizvodnje prvi izbor u viđenjima brojnih stručnjaka i ulagača.

Sve će to uticati i na avio kompanije , pa bi se mogle ponoviti scene kao što su bile snimke čelnika Air Francea – KLM-a kako panično preskaču ogradu bježeći od ljutih zaposlenika zbog još jednog plana restrukturiranja, prije samo koji mjesec. Naime, pokušaji vraćanja konkurentnosti u borbi s globalnom konkurencijom dovele su evropske avio prevoznike u stalni sukob sa sindikatima koji nastoje zadržati prava radnika iako je zapravo nužno da prihvate neizbježne prilagodbe zbog promjena u toj industriji i globalnom okruženju, zaključuju u danskoj investicijskoj banci. Energetikia.ba

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!