Capital.ba

BiH treba strategija za podsticaj izvoza

27.07.2009. / 8:00

izvoz3BANJALUKA,  Iako je u 2008. trgovinski deficit s inostranstvom iznosio blizu deset milijardi KM, a u prvom polugodištu ove godine zabilježen pad izvoza za 23,8 odsto, BiH još nema strategiju za podsticaj i promociju izvoza.
Prema podacima Agencije za statistiku BiH, u prvom polugodištu vrijednost bh. izvoza smanjena je za 23,8 odsto na 2,55 milijardi, dok je uvoz zabilježio još veći pad u odnosu na isti prošlogodišnji period od 25,3 procenta i iznosio je 5,96 milijardi KM.
Igor Gavran, ekspert Spoljnotrgovinske komore (STK) BiH, kaže da je to veliki hendikep za BiH, navodeći da je strategija posebno važna u aktuelnom periodu ekonomske krize.
“Strategija je osnova za planiranje, organizovanje i unapređenje izvoza, tako da je neophodno što prije pristupiti njenoj izradi. BiH nema čak ni dokument koji prikazuje potencijale za izvoz. Jedina podrška izvozu u smislu sugestija, izrade analiza i prijedloga je Izvozno vijeće, formirano pri Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, ali oni imaju samo savjetodavni karakter tako da se vlast često ogluši o njihove prijedloge”, kaže Gavran.
On naglašava da bi do kraja godine trebalo da bude izrađena strategija razvoja BiH u kojoj bi dominantnu ulogu zauzimao problem izvoza.
“Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH bi trebalo da bude nosilac izrade strategije za izvoz i krajnje je vrijeme da se tome pristupi na organizovan način”, istakao je Gavran.
U ovom ministarstvu kažu da u posljednjem kvartalu ove godine treba da počne realizacija projekta za izgradnju institucionalnog okvira za promociju izvoza. U sklopu tog projekta očekuje se i izrada strategije promocije izvoza robe i usluga iz BiH.
“Sigurno je da bi postojanje takvog dokumenta uz odgovarajući akcioni plan i s konkretnim aktivnostima, nosiocima i rokovima uvelo više reda, discipline i odgovornosti između institucija koje su do sada brinule o promociji izvoza”, kaže Dragiša Mekić, pomoćnik ministra spoljne trgovine i ekonomskih odnosa.
On naglašava da mjere za podsticanje izvoza moraju biti u duhu potpisanih sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU i CEFTA, koji diktiraju stroga pravila čije kršenje ne dolazi u obzir.
Za razliku od FBiH, RS je usvojila Strategiju podsticaja izvoza kojom su kao ciljevi označeni povećanje broja izvoznika i vrijednosti izvoza, promjena strukture izvoza, povećanje konkurentnosti, supstitucija uvoza, povezivanje izvoznih preduzeća i uspostavljanje institucionalnog okvira za podsticanje i promociju izvoza.
Navodeći da je RS učinila pozitivan korak, Gavran, međutim, ističe da je neophodno donijeti strategiju za promociju i podsticaj uvoza na državnom nivou, jer entitetske neće dati očekivane rezultate.Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: BiH treba strategija za podsticaj izvoza

    1. Dragan

      TA JE PRAVA

    2. Ja

      Nije tacno da ne postoji nikoja institucija za promociju izvoza. Postoji BHEPA (BH-Export Promotion Agency). No, BH-proizvodi cesto nisu konkurentni jer npr. EU subvencionise mnogo proizvoda, pogotovo u poljoprivredi.