Capital.ba

BiH nema snažan brend

13.12.2012. / 6:20

BANJALUKA, Na listi 25 najsnažnijih brendova široke potrošnje u zemljama bivše Jugoslavije ne nalazi se nijedan brend iz BiH, pokazalo je najnovije istraživanje Agencije za tržišno istraživanje i savjetovanje “Valicon”.

Prema mišljenju stručnjaka, veliki broj firmi u BiH ulaganje u marketing i brendiranje proizvoda smatra nepotrebnim troškom i u ovom ulaganju ne vide dugoročno isplativu investiciju, što je jedan od osnovnih razloga zbog kojih na regionalnim i evropskim tržištima bh. brendova gotovo da i nema.
Saša Grabovac, izvršni direktor Udruženja ekonomista – SWOT, objasnio je kako se iz lošeg pozicioniranja brendova jasno vidi koliko je negativan uticaj na privredu imao postratni period ekonomske i političke izolacije.
“Našim firmama neophodni su stručnjaci koji će voditi firme tako što će zaista uvidjeti značaj ulaganja u brendiranje. Nažalost, nova kategorija privrednika veoma rijetko uviđa stvarni značaj ovakvih ulaganja”, rekao je Grabovac.
On je dodao da svaki značajniji iskorak brenda na regionalnom tržištu zahtijeva velika ulaganja i dobar tim ljudi koji će raditi na tome, što su preduslovi kojima veoma mali broj domaćih proizvođača u trenutnim uslovima raspolaže.
Jedini domaći brend koji je uspio da se ubaci među prvih 50 na listu “Valicona” je Violeta, koja je zauzela 47. poziciju.
U analizi se navodi da bi Violeta, uz pametan brend menadžment, uskoro mogla popraviti svoje mjesto za više od 20 pozicija.
Petar Ćorluka, vlasnik Fabrike za proizvodnju higijenskog papira “Violeta”, potvrdio je kako su ove godine napravili ogromna uspjeh na hrvatskom tržištu, gdje postaju vodeći brend u segmentu prodaje higijenskog papira i ubrusa.
“Iako je BiH naše matično i najsnažnije tržište, realizacija iznosa prodaje na hrvatskom tržištu približava se ovom kojeg imamo u BiH. Sve bolji rezultati koje ostvarujemo produkt su sve snažnijeg regionalnog marketinga na kojem radimo”, rekao je Ćorluka.
On je dodao da “Violeta” i na slovenačkom tržištu iz mjeseca u mjesec bilježi rast, te da u Makedoniji i Crnoj Gori već godinama održavaju solidnu prodaju sa veoma značajnim tržišnim učešćem.
Inače, neprikosnovena vodeća mjesta u regiji drže Milka na prvoj i Coca-Cola na drugoj poziciji, dok su brendovi od treće do desete pozicije (Vegeta, Argeta, Cockta, Nivea creme, Orbit, Cedevita, Nescafe i Pepsi) po snazi veoma blizu i faktički se nalaze jedni do drugih, navodi se u istraživanju.
Tabela:
10 najjačih brendova
1. Milka
2. Coca-Cola
3. Vegeta
4. Argeta
5. Cockta
6. Nivea creme
7. Orbit
8. Cedevita
9. Nescafe
10. Pepsi
Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!