Capital.ba

Banjalučki studenti biznis pronašli u liftovima

30.05.2011. / 8:10

BANJALUKA, U RS tek svaki dvadeseti mladi čovjek odluči da pokrene vlastiti biznis uglavnom zbog nedostatka preduzetničkih sklonosti i kapitala, izostanka stimulativnog ambijenta i straha od neuspjeha, pokazala su istraživanja.
Stručnjaci kažu da, pored pet odsto “rođenih” preduzetnika, svaki peti omladinac promišlja o započinjanju sopstvenog posla, ali da od toga odustane jer mu nedostaje znanje potrebno da zamisli sprovede u djelo.
Posljedica toga je porazna činjenica da su, umjesto diplomiranih visokoobrazovanih osoba, najčešći preduzetnici samouke sredovječne osobe.
“Istraživanje je pokazalo da je prosječni preduzetnik u RS samuki pedesetpetogodišnjak sa završenom srednjom školom. On ne samo da je osnivač i vlasnik, već i direktor firme i osoba koja zapravo odlučuje o svim pitanjima koja se tiču njenog poslovanja”, kaže Slobodan Marković, direktor Agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća RS.
Uprkos tim nimalo ohrabrujućim podacima, postoje i svijetli primjeri mladih ljudi koji su se odvažili da pokrenu vlastiti biznis ne želeći da po završetku školovanja postanu dio crne statistike zavoda za zapošljavanje.
Milena Dobrnjac i Goran Jakovljević, studenti Ekonomskog fakulteta u Banjaluci, koji su krajem 2010. od Agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća RS nagrađeni za poslovnu ideju oglašavanja u liftovima, osnovali su malu marketinšku agenciju “LiftMark”.
Prednosti oglašavanja u liftovima vide prije svega u efektivnosti jer svi koji ga koriste svoju pažnju instiktivno usmjeravaju na izvore informacija, zbog čega reklama i upućena poruka vrlo lako ulazi u podsvjest, posebno stanara koji često idu liftom.
Dvoje banjalučkih studenata, kojima u radu pomaže i kolega Ljubiša Mićić, novčanu nagradu od 2.500 KM iskoristili su za uplatu osnivačkog kapitala, uz već obezbijeđenu godišnju knjigovodstvenu uslugu.
Firma “LiftMark”, iako na tržištu egzistira svega tri mjeseca, sklopila je prve ugovore sa kompanijama i zajednicama etažnih vlasnika. Početak, priznaju, nije bio lak, pogotovo u uslovima ekonomske krize kada mnoga preduzeća krešu troškove za marketing.
“Uspjeli smo, ipak, obezbijediti prve klijente i za sada smo zadovoljni što prihodima uspijevamo pokriti troškove, a kasnije ćemo vidjeti”, priča Milena Dobrnjac, navodeći da su reklamne okvire postavili u liftovima 40 zgrada u nekoliko banjalučkih naselja.
Ukazuje da je i stanare zgrada, takođe, trebalo ubijediti da je to korisna stvar, ali da sve ide lakše kada im se predoči da “LiftMark” zajednicama etažnih vlasnika plaća određen mjesečni paušal za ustupanje prostora u liftu. Visina paušala zavisi od veličine reklamnog panoa, lokacije zgrade i broja stanova.
Jedan od stanara koji pozdravlja biznis ovih mladih preduzetnika je Marinko Sakić, predsjednik Zajednice etažnih vlasnika zgrade u Bulevaru cara Dušana 8, koji kaže da reklame u liftovima doprinose kako estatici tako i ekologiji.
“Smatram da je to jedno od boljih idejnih rješenja, daleko bolje od reklamnih letaka koje nam često ubacuju u sandučiće i haustore i samo nam prave smeće. Pored toga, lift smo učinili interesantnijim, jer, pored reklama, možemo pročitati informacije o dešavanjima u gradu, dok smo do sada mogli čitati samo stare dosadne podatke o nosivosti lifta”, kaže Sakić uz osmijeh.
Mladi vlasnici “LiftMarka”, u zavisnosti od potražnje i obima posla, biznis planiraju proširiti po cijeloj Banjaluci, ali i dalje.
“Ako nam se ukaže prilika, ići ćemo i u druge gradove, zašto da ne”, ističe Milena Dobrnjac.   Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Banjalučki studenti biznis pronašli u liftovima

    1. Igor

      Svaka čast za ideju. E, kad bi sad neko izašao sa orginalnim domaćim proizvodom sa povoljnom cijenom koji bi se reklamirao ovim putem to bi bila premija.

    2. Milena Dobrnjac

      Dragi ljudi, hvala Vam jos jednom svima! :)

      A zmaku ako imate konkretan prijedlog za saradnju a Vi nas slobodno kontaktirajte! ;)

      LP

    3. zmaku

      Pridruzujem se cestitkama !!!! Ako budete trebali saradnika, javite se !!! Lijep pozdrav !!!

    4. sudija

      i da ste 100-ti, šta ima veze, kao da je od značaja “ko je prvi”??..
      bitno je da ne sjedite skrštenih ruku, bilo kod kuće bilo u nekoj državnoj buvari..
      sviđa mi se vaša energija, očekujem vas i u “mom liftu”….

    5. lemi

      malo o radu agencije za mala i srednja preduzeca:
      http://www.njuz.net/predstavljen-novi-web-sajt-www-kobajagi-tender-rs/

    6. Milena Dobrnjac

      @Daniel i MrKiss-Hvala! :)

      @Tijana, mi nikada ne tvrdimo da smo mi došli do prvobitne ideje, svjesni smo toga da smo kopirali i doduše malo prilagodili koncept našim prostorima. Ali kao što Tihi kaže-prvi smo krenuli sa ovom idejom u BIH.

      Hvala ti na lijepim željama! :)

    7. Tihi

      @tijana
      naravno da nisu izmislili toplu vodu, ali su prvi nesto tako uradili u BiH. Da su bili prvi u regionu vjerujem da ne bi krenuli od BL vec od Beograda ili Zagreba, zar ne

    8. Tijana

      Za ideju… hm… ovakav nacin oglasavanja odavno postoji preko granice, cak i kod najblizih nam susjeda.

      Ali, svaka cast vama koji niste kao vecina mladih u BiH vodjeni s onom ‘blago nama u nasoj drzavi’.

      Puno uspjeha u daljnjem radu!

    9. MrKiss

      Da, bravo Milena :(
      Bravo Gorane, bravo!

    10. Daniel

      Ranije sam naletio na vasu veb stranicu http://www.liftmark.net ,jako fino. Sve pohvale i nadam se da cete uspjeti izgurati i opstati na trzistu, pa da kroz godinu dana mozemo pricati o jednom svijetlom primjeru da se i kod nas moze uspjeti.

    11. Milena Dobrnjac

      Hvala i Vama,

      Naravno, to bi nam u svakom slučaju dobro došlo.
      Vrlo lijepo od Vas! :)

      Lijep pozdrav

    12. Akcionar

      Milena i Gorane, svaka čast! Predložiću svom ZEV-u da sa vama sklopimo ugovor.

    13. Milena Dobrnjac

      Hvala Vam najljepša!! :)
      Iskreno se nadam da ćemo nastaviti da se dokazujemo kako u praksi, a tako i na drugim poljima. ;)

      Srdačan pozdrav

    14. lemi

      svaka vam cast. odmah im nakon zavrsetka studija osigurati posao u agenciji za mala i srednja preduzeca, jer, za razliku od tamo zaposlenih, ovi momci i cure su se dokazali u praksi.