Capital.ba

Banjalučki aerodrom u stalnim gubicima i gotovo bez aviosaobraćaja

28.08.2013. / 11:43

aerodromBANJALUKA, Dok aerodromi u okruženju bilježe zavidan rast putnika, preduzeće za usluge u vazdušnom saobraćaju u Republici Srpskoj i dalje je u neizvjesnoj situaciji, uz gomilanje gubitaka, ali i neuspjeha da otvori banjalučki Aerodrom za veći aviosaobraćaj.

To preduzeće, zvaničnog naziva  „Aerodromi Republike Srpske“ a.d. Banja Luka, ostvarenim poslovnim prihodima ne namiruje ni polovinu rashoda poslovanja, a i uz subvencije Vlade iskazuje značajan gubitak.

U 2012. godini, kao i ranijih godina, imalo je problema s izmirenjem dospjelih obaveza prema, dobavljačima, zaposlenima i drugim povjeriocima, a tokom cijele godine Aerodrom se “susretao” s velikom nelikvidnošću u poslovanju, priznaje se u izvještaju o poslovanju „Aerodroma RS“ a. d. Banjaluka za 2012. godinu.

U 2012.  ostvarili su prihod od 2.112.514 KM, dok su rashodi iznosili 2.964.983 KM, što znači da je preduzeće poslovalo s gubitkom od 852.469 KM i taj minus je veći u odnosu na 2011. za 13,6 odsto.

Najveći rashodi se odnose na plate, poreze i doprinose, kao i na sva ostala davanja za 62 radnika, ali kojima se takođe duguje po nekoliko osnova.

Uz to uprava preduzeća je još jednom istakla da ni kadrovska struktura, a ni broj zaposlenih, ne zadovoljavaju međunarodne preporuke.

Tokom 2012.  redovni komercijalni saobraćaj s banjalučkog aerodroma je obavljala samo jedna komercijalna kompanija BH Airlines iz Sarajeva.

Iskazano u ciframa, poražavajuće je da je u cijeloj 2012. obavljeno  2.270 aviooperacija s banjalučkog aerodroma, a prevezeno je  6.424 putnika, odnosno za 20 odsto manje nego u 2011.

Osim prazne kase i aviopiste, preduzeće za vazdušni saobraćaj u RS-u ima i više tužbi.

Na kraju 2012.  protiv ovog preduzeća vodilo se 37 parnica, čija je ukupna vrijednost 310.789,35 KM, bez zakonskih zateznih kamata, a da se po tužbi Aerodroma vodi  jedna parnica čija je vrijednost 93.298,67 KM.

Uprava je u svom planu poslovanja za ovu godinu, a koji su dostavljeni Skupštini akcionara, ponovila da i dalje postoji rizik, ukoliko ne bi bili ispunjeni uslovi za dobijanje potvrde aerodromu za javnu upotrebu.

Naime, Aerodrom nema sredstva u iznosu 2.500.000 KM za ispunjenje postavljenih uslova, čiji je rok ispunjenja 15. avgust 2014.

Osim ovog, drugi rizik je u činjenici da bi otplata zatečenih i prispjelih potraživanja i servisiranje tekućih obaveza bez kontinuirane podrške Vlade Republike Srpske bila nemoguća, a što bi za posljedicu imalo blokadu rada  ovog aerodroma.

U izvještaju o poslovanju navedeni su i neuspješni pregovori s nekoliko aviokompanija, ali i ponovo ukazano da nemaju mogućnost da samostalno pokrenu kargo saobraćaj, koji na banjalučkom aerodromu ne postoji.

Naime, navedeno je da je tokom 2012. godine ostvareno nekoliko kontakata direktora aerodroma i aviokompanije, ali oni nisu rezultirali uvođenjem bilo kakvog saobraćaja. Fena

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Banjalučki aerodrom u stalnim gubicima i gotovo bez aviosaobraćaja

    1. SAMOUPRAVLJAC

      @KAPITALISTA, Cestitam, odlican komentar i ja se slazem sa tekstom koji ste napisali – to je istina… Ali problem je da ste “kosmicki” promasili temu… Procitajte ponovo moj tekst i vidjecete da sam pisao o PRIMITIVNOJ BALKANSKOJ OLIGARHIJI (definicija – vladavina manjine u kojoj je sva moć koncentrisana u rukama samo malog dijela populacije, ali najmoćnije bilo po svom bogatstvu, vojnoj sili, strahovladi ili političkom uticaju)….. dakle pisao sam o TAJKUNIMA – PRIMITIVNIM KAPITALISTIMA, koji su uglavnom i vecinom svoj kapital stvorili vrsenjem krivicnih dijela najcesce u oblasti privrednog kriminala i njihovim trabantima, koji sebe potpuno pogrsno i neosnovano nazivaju POLITICARIMA, a obicno su polupismeni primitivci krajnje sumnjivih moralnih vrijednosti, koji su najcesce i visestruki izvrsioci krivicnog djela zloupotrebe sluzbenog polozaja, a koja ce nadam se uskoro biti i procesuirana… jer tocak istorije neumitno ide u tom smjeru…. Dakle zbog takvog stanja stvari u nasem okruzenju mi gradjani nemamo ni vazdusnog saobracaja sa banjaluckog aerodroma…. I na kraju postovani gospodine Kapitalista da te obavjestim da nikada nisam bio samoupravljac, a sumnjam i da ste vi kapitalista jer da ste kapitalista nikad ne bi napadali tekst koji sam napisao i branili osobe koje sam u tekstu spomenuo… ha, ha, ha

    2. KAPITALISTA

      @SAMOUPRAVLJAČ,
      Vaš komentar apsolutno odudara od vremana u kome se Vi i ja nalazimo. Očigledno da još ”spavate”, nema više samoupavljanja i socijalističkog privrednog uređivanja, niti dohodovnog povezivanja. Sada je kapitalistička privreda, ili opstani ili propadni. Tako da Vaš svaki komentar i pozivanje na neko samoupravljanje je prošlo davnih vremena.
      Malo pročitajte više literature, posebno o kružnom toku kretanja kapitala (obrt kapitala)……itd….paonda pišite, a ne da pišete svašta.

    3. SAMOUPRAVLJAC

      Treba da se zna da za stanje u avionskom saobracaju u RS i banjaluckom aerodromu najvecu odgovornost snosi sada vec istorijski nezamjenjivi i “neuklonivi” ministar saobracaja i veza Nedeljko Cubrilovic (ministar koji se ne moze rekonstruisati…). Navedeni ministar u ovo preduzece dovodi nestrucne i nesposobne direkore iskljucivo kao vrsioce duznosti, koji ovu funkciju kao vd obavljaju jos otkako je on postao ministar i to od davne 2006.godine. Samo se reda radi svake dve ili tri godine raspise pokoji konkurs za direktora i onda se konkurs nezakonito ponisti samo da se zadovolji forma….Tacno je i da taj ministar ponekad izjavi da se povecao broj putnika na virtualnom DNS aerodromu Trebinje i mirna Republika Srpska….jer ovaj ministar prije svega voli da gradi nepotrebne autoputeve, to mu mnogo vise” lezi” i tu se bolje snalazi nego u virtualnom avionskom saobracaju….