Capital.ba

Autoput preko Peštera

05.05.2010. / 8:15

BEOGRAD, Trasa budućeg autoputa Beograd – Jadran sigurno će proći preko Peštera, četiri turske kompanije zainteresovane da grade dionicu od Požege do Boljara, još neizvjestan početak radova.
Trasa budućeg autoputa Beograd – Jadran definitivno će od Požege “ići” preko Duge Poljane i cijelog Peštera i u Boljarima će se sresti sa dionicom koju od Bara do granice sa Srbijom gradi Crna Gora.
Dionica Požega – Boljare dugačka je 107 kilometara, nepristupačna je i teška za rad, na njoj je predviđena izgradnja 15 tunela i velikih mostova, zbog toga će koštati oko milijardu evra. Drugi dio ovog autoputa, od Beograda do Požege dugačak je 147 kilometara i koštaće oko 1,2 milijarde evra.
Još ne znamo: kada će početi radovi na dionoci od Požege do Boljara gdje postoji samo idejni projekat, a glavni projekat biće gotov do kraja godine. Za ovu dionicu autoputa najzainteresovanije su četiri turske kompanije, a interesovanje pokazuju i neke firme iz Kine. Radove će dobiti onaj ko uspie da obezbedi slične uslove kakve smo obezbedili za izgradnju takozvanog “kineskog mosta” od Borče do Zemuna – istakao je ministar Mlađan Dinkić u Novom Pazaru.
Izgradnja autoputa preko Peštera je od životnog značaja za sve žitelje Novog Pazara, Sjenice, Tutina i celog ovog kraja, autoput će biti naš prozor u svet, omogućiće nam dobre veze i sa Beogradom i Podgoricom, a “otvoriće” i ogromne prirodne potencijale Peštera i Golije – kaže dr Meho Mahmutović, gradonačelnik Novog Pazara.

Prvaci
Ove godine počinju radovi na deonici od Uba do Lajkovca, a potom će uslediti tenderi i za preostale deonice. Autoput će se graditi iz četiri dela: Beograd – Ljig, Ljig – Čačak, Čačak – Požega i Požega – Boljare – rekli su prilikom nedavne posjete Novom Pazaru ministri Ljajić i Dinkić koji su naglasili da ovoga ljeta počinje i izgradnja supermodernog magistralnog puta Novi Pazar – Sjenica, koji će biti veza sa budućim autoputem Beograd – Jadran.

Koncesije su spas
Da je koristila koncesije, Srbija bi već imala izgrađenu mrežu autoputeva i završen putni Koridor 10 – rekao je u utorak Dragan Penezić, ekspert Komisije za zaštitu konkurencije na okruglom stolu “Javno-privatno partnerstvo, model rješavanja infrastrukturnih i komunalnih problema”.
Penezić je objasnio da je Srbija jedina država koja je pod pritiskom javnosti i zbog političkih trvenja objavila ugovor o koncesiji za autoput Horgoš – Požega. Rekao je da Srbija tako dala loš primjer investitorima, koji su bili spremni da učestvuju u velikim infrastrukturnim projektima.
– Kasnimo mnogo, jer smo hteli da zadržimo državni monopol u infrastrukturi i tako se svrstali u red zemalja koje u 21. veku nisu uspele da završe mrežu autoputeva – rekao je je Penezić. Novosti

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!