Capital.ba

Audi “dodaje gas” kako bi pretekao BMW

31.12.2013. / 7:40

audiBEOGRAD, Njemački proizvođač automobila Audi, koji je u sastavu Folksvagena, namjerava velikim ulaganjima da dostigne prodaju od dva miliona automobila godišnje, čime bi pretekao svog poslovnog konkurenta – BMW.

Planira se da oko 22 milijarde evra, u periodu od 2014. do 2018. godine, bude investirano u otvaranje novih proizvodnih pogona, a samim tim i nova radna mjesta, prije svega u njemačkim proizvodnim centrima Audija u Ingolštatu i Nekersulmu.

Audi je objavio da će narednih godina uložiti veliki kapital, kako bi razvio nove modele i povećao broj prodatih automobila u svijetu, prenosi Dojče vele.

Cilj je da se sa sadašnjih 1,5 miliona prodatih vozila pređe brojka od dva miliona, što znači da je cilj je da se nadmaši konkurencija- minhenski BMW.

Prema riječima predstavnika firme, to će biti najopsežniji investicioni ciklus u istoriji ovog proizvođača automobila srednje i visoke klase.

Donedavno je cilj bila prodaja milion i po automobila godišnje i taj cilj ostvaren je 16. decembra, kada je na posebnoj svečanosti u Ingolštatu taj 1.500.000 auto uručen jednom kupcu.

Tom prilikom je šef Audija, Rupert Štadler izjavio da je cilj bio da se ostvari prodaja od milion i po automobila godišnje do 2015. i da je on bez problema ostvaren već u 2013. godini.

Kako bi novi cilj bio ostvaren, Audi planira da poveća broj modela sa sadašnjih 49 na 60, a jedna od prvih mjera biće otvaranje novog proizvodnog pogona u sjedištu firme u Ingolštatu, gdje bi od 2016. trebalo da se proizvodi novi model – Q1.

Od planirane 22 milijarde evra investicija, oko 16 milijardi predviđeno je za izgradnju novih pogona, a ostatak u razvoj novih modela i novih tehnologija.

Ipak nove investicije nose i određene rizike, posebno kada je u pitanju ukupan promet.

Kada se pogledaju brojke Audija u trećem kvartalu ove godine, vidi se da je broj prodatih automobila od juna do septembra porastao, ali je istovremeno i dobit smanjena sa 1,3 na 1,1, milijardu evra.

To je rezultat politike marži, koja je prosječno smanjena za jedan odsto na sadašnjih 9,4 odsto.

I konkurencija je objavila planove za narednih nekoliko godina pa je tako auto-koncern Folksvagen najavio kako su do 2018. godine planirane investicije u visini od preko 84 milijarde evra.

Od toga ce 63,5 milijardi biti uloženo u otvaranje novih proizvodnih pogona odnosno u modernizaciju postojećih.

Od ukupnih sredstava, VW namjerava oko 60 odsto da uloži u proizvodnju na teritoriji Njemačke. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!