Capital.ba

Asfalt na dionici od oko 20 km

14.06.2010. / 8:00

BANJALUKA,  Izvođači radova na dionici autoputa Banjaluka – Gradiška vjeruju da će uspjeti do kraja ljeta da završe posao i pored toga što su zbog neuobičajenog kišnog perioda za ovo doba godine izgubili oko 30 radnih dana.
 
Lijepo vrijeme u posljednjem periodu je omogućilo da se konačno inteziviraju radovi tako da je na dijelu dužine 19,75 kilometara koji grade splitski “Konstruktor” i “Integral”, već uveliko počelo polaganje asfalta.
Boro Zdjelar, rukovodilac projekta izgradnje dionice koju gradi ovaj konzorcij, kaže da je na njihovom dijelu trase svakodnevno angažovano oko 300 radnika koji rade u dvije smjene, te da je do sada položeno oko osam kilometara prvog sloja asfalta. Prema njegovim riječima, kiše su dosta usporile radove, a o kolikom “zaostatku” se radi ilustrovao je podatkom da se s trenutnim kapacitetima dnevno ugrađuje oko 2.000 tona asfalta odnosno oko 800 metara. Ipak, uprkos svemu Zdjelar vjeruje da bi u septembru dionica za koju su oni odgovorni ipak trebala biti završena.
On je skrenuo pažnju da je asfaltiranje možda i najbrži dio u gradnji autoputa, jer da bi se došlo do njega, potrebno je skinuti ogromne količine zemlje s trase, potom napraviti nasip koji ni na jednom mjestu ne smije biti tanji od 1,5 metara, potom na njega ugraditi tampon od 25 santimetara, pa tek onda početi s nanošenjem tri sloja asfalta ukupne debljine od 23 centimetra.
Zdjelar objašnjava da polaganje druga dva sloja asfalta ide daleko brže i manje zavisi od vremenskih uslova, dodajući da se poslije polaganja asfalta mogu započeti montiranje ograda i rasvjete te drugi završni radovi.
Za razliku od dijela na kojem rade “Integral” i “Konstruktor”, dio za koji je zadužena italijanska firma “Vidoni” radovi su manje odmakli.
Ipak, Sergej Đukić, glavni inženjer italijanske firme koja je zadužena za gradnju 6,3 kilometra autoputa, tvrdi da su ukupno gledajući završili 60 odsto radova, skrećući pažnju da je teren na kojem oni rade geološki posmatrano daleko teži nego na drugim dijelovima autoputa.
“Poslovi oko nasipa koji je najteži i najosjetljiviji na padavine su pri kraju”, kazao je Đukić dodajući da bi oni sa asfaltiranjem, ako sve bude teklo prema planu, mogli da započnu za oko mjesec i po dana.
Dušan Topić, direktor “Autoputeva RS”, ponovio je da autoput treba da bude završen do kraja ljeta i pored toga što je evidentno da ima još puno posla.
Ipak, kako kaže, na cijeloj dionici je izvedeno oko 70 odsto posla, te da se preostali dio brže radi i manje zavisi od padavina.
Što se tiče finansiranja, Topić navodi da se još sve kreće u granicama ugovorenih iznosa. Kada je u pitanju gradnja mahovljanske petlje, Topić ističe da je krenula dobro i da bi uskoro trebalo i tu definisati konačne rokove, te da tamo neće biti problema s neriješenim imovinskopravnim odnosima.Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Asfalt na dionici od oko 20 km

    1. David Štrbac

      Znate, kiše su padale zadnjih 30 dana, pa zato ništa nismo uspjeli uraditi zadnjih pet godina.

    2. lemi

      znaci, grohotom se smijem.